Samordningsansvarig undersköterska till hemtjänsten
Orust kommun / Undersköterskejobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust,
Tjörn eller i
hela Sverige Orust - den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.
Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.
Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.
Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Vi söker dig som vill arbeta som Samordningsansvarig undersköterska i hemtjänsten.
Hemtjänsten består av fem distrikt som utgår från tre geografiska områden, Henån, Ellös och Svanesund. Inom hemtjänsten arbetar ca 130 medarbetare, fem samordnare och fem enhetschefer.
Som ett led att uppnå vår vision Sveriges Bästa Äldreomsorg tar vi nu nästa steg i vår utveckling genom att införa samordningsansvarig undersköterska i hemtjänsten.
Är du en person som vill ha utmaningar, ett stimulerande och utvecklande arbete är du rätt person för oss i hemtjänsten på Orust.
Dina arbetsuppgifter
Att vara samordningsansvarig undersköterska är roligt, stimulerande, utvecklande och du ställs inför nya spännande utmaningar varje dag eftersom hemtjänsten är den mest flexibla verksamhet du kan arbeta i.
En del av arbetet innebär att arbeta ute i hemtjänsten som undersköterska och vara fast omsorgskontakt med ansvar för ett antal brukare.
Uppdraget som samordningsansvarig undersköterska innebär att tillsammans med enhetschefen och samordnaren leda och fördela dagens arbete. Du arbetar med systematiskt kvalitetssäkringsarbete som innebär att säkra en god kvalitet för våra brukare.
Samordningsansvarig undersköterska är ett stöd i vård och omsorgsarbetet för sina kollegor, du handleder och arbetar metodiskt för att vi ska säkra goda möten och god kvalitet i de insatser brukarna är beviljade. Du arbetar med kontinuerligt uppföljningsarbete och har varje dag ett tätt samarbete med enhetschef och samordnare i arbetsgruppen.
Om dig
Vi söker dig som har ett driv, engagemang och tålamod att utveckla vård och omsorgsarbete, är modig, strukturerad och har god organisationsförmåga. Du har en positiv grundinställning till ditt arbete och de du möter. Du är kommunikativ och förstår vikten av ett gott relationsarbete. Du har goda ledaregenskaper och har lätt för att samarbeta och samverka med olika professioner. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
Du är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel och har erfarenhet inom yrket.
Erfarenhet av liknande arbete där det ingått i uppdraget att leda och fördela är meriterande, likaså eftergymnasial utbildning inom området.
Övriga upplysningar:
Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare, måndag-fredag
Lön: Individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, senast 2024-09-01
Sista dag att ansöka är 2024-03-31, rekrytering sker löpande
Körkort: B
Övrigt: Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Orust kommun (org.nr 212000-1314),
http://www.orust.se Kontakt Fackliga kontakter nås via växeln
0304-33 40 00 Jobbnummer 8467245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.