Samordnare (vikariat)
Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Genom ett gott samarbete med ständiga förbättringar främjar vi också en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.
Förvaltningens Myndighetsverksamhet ansvarar för biståndshandläggning, avgiftshandläggning, vårdplaneringsteam, boendeplanering och bostadsanpassning. Enheten har ca 90 medarbetare varav två samordnare. Ledningsfunktionen består av en verksamhetschef och fyra enhetschefer.
I rollen som samordnare är du en god ambassadör för verksamheten och ett brett administrativt stöd för enhetscheferna.
I samråd med enhetscheferna planerar och organiserar du arbetsflödet. Du hanterar administration kring personal, exempelvis i personalsystemet samt vid introduktion och förberedelser vid nyanställning. I dialog med enhetschef förbereder du och samordnar verksamhetsmöten, utvecklingsdagar, planeringsdagar och liknande. Arbetsuppgifter i samband med möten och utbildningar kan exempelvis handla om att hantera deltagare, boka lokaler, dokumentera och göra sammanställningar. Du ansvarar för att datorer, telefoner, informationsmaterial och liknande inventeras och beställs. En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Vidare så bidrar du till det ständiga förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området och du har egna ansvarsområden inom ramen för verksamheten.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten alternativt KY-utbildning (minst 1 årig) med inriktning mot administration eller en dokumenterad yrkeserfarenhet inom administration/samordning.
För att lyckas i tjänsten krävs att du har god IT- och systemvana. Erfarenhet av Heroma, Tes, Viva och Agresso meriteras liksom erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg.
Det är viktigt att du är strukturerad och självgående samt att du har mycket god förmåga att planera och prioritera. Detta är särskilt viktigt eftersom rollen är självständig och eftersom arbetsbelastningen och arbetstempot i perioder kan vara mycket högt. Du behöver ha kapacitet att regelbundet kunna hantera den typen av tryck, att kunna jobba snabbt och hantera flera arbetsuppgifter parallellt utan att det påverkar kvaliteten.
Du är serviceinriktad och flexibel och du trivs med att ha många bollar i luften samt hantera många kontaktytor. Vidare så har du förmåga att ifrågasätta invanda arbetssätt och föreslå konkreta förslag till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. God samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändigt för tjänsten. Körkort är ett krav.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.
Intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "28:2023:128".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borås kommun (org.nr 212000-1561)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Borås Stad
Kontakt enhetschef
Lotta Andersson
033-35 88 33 Jobbnummer 8294650
Observera att sista ansökningsdag har passerat.