Samordnare till Hemtjänsten
Flens Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Flen
2022-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till Hemtjänsten" (publicerad 2023-02-13) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Vi söker dig som gärna är utbildad undersköterska och har dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.
Krav är: Körkort, erfarenhet från hemtjänst och dokumenterad erfarenhet av arbete som samordnare.
Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Detta innefattar att du har datorvana, kan tolka och planera utifrån biståndsbeslut samt kunna se lösningar och tycka att det är roligt. Du har även förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Bra svenska i tal och skrift är ett krav.
För att trivas i denna tjänst är det också bra att vara flexibel, stresstålig och lösningsfokuserad, även social kompetens erfordras då du har hand om din personalgrupp och är ansiktet utåt mot våra kunder och deras anhöriga.
Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschef för att säkerställa att våra brukare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ansvarar även för att säkerställa bemanning på kort - och lång sikt.
I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, bemanningsenheten, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, sjukhusen samt andra myndigheter. Du som samordnare kan även komma att jobba ute på fältet vid behov.
Erfarenhet och kunskap av att jobba med Intraphone, Combine och TimeCare är meriterande.
Arbetsuppgifter/Kompetens
Schemaläggning
Bistå medarbetarna i arbetet med genomförandeplaner och uppföljning
Stötta medarbetarna i frågor om dagliga arbetet
Planera ut insatser till brukare i området
Administrativt arbete såsom kontera fakturor, stämma av i lönehanteringssystemet och tillstyrka arbetspass/frånvaro etc.
Fältarbete vid behov
Bistå enhetschef i rekrytering av ny personal
Varaktighet/omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2022-06-21ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Övrig information Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida
www.flen.se för övrig information.
Välkommen med din ansökan senast 2022-07-19
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFlens kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flens kommun (org.nr 212000-0332),
https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Flens Kommun
Kontakt Angelica Markström, Enhetschef
angelica.zunko.markstrom@flen.se 0157-431573 Jobbnummer 6763946
Observera att sista ansökningsdag har passerat.