Samordnare till Hemtjänsten

Flens Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Flen
2021-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till Hemtjänsten" (publicerad 2023-02-13) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vi söker dig som gärna är utbildad undersköterska och har dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.





Krav är: Körkort, erfarenhet från hemtjänst och dokumenterad erfarenhet av arbete som samordnare.



Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Detta innefattar att du har datorvana, kan tolka och planera utifrån biståndsbeslut samt kunna se lösningar och tycka att det är roligt. Du har även förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Bra svenska i tal och skrift är ett krav.





För att trivas i denna tjänst är det också bra att vara flexibel, stresstålig och lösningsfokuserad, även social kompetens erfordras då du har hand om din personalgrupp och är ansiktet utåt mot våra kunder och deras anhöriga.



Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschef för att säkerställa att våra brukare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ansvarar även för att säkerställa bemanning på kort - och lång sikt.



I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, bemanningsenheten, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, sjukhusen samt andra myndigheter. Du som samordnare kan även komma att jobba ute på fältet vid behov.



Erfarenhet och kunskap av att jobba med Intraphone, Combine och TimeCare är meriterande.



Publiceringsdatum
2021-12-15

Dina arbetsuppgifter


Schemaläggning



Bistå medarbetarna i arbetet med genomförandeplaner och uppföljning



Stötta medarbetarna i frågor om dagliga arbetet



Planera ut insatser till brukare i området



Administrativt arbete såsom kontera fakturor, stämma av i lönehanteringssystemet och tillstyrka arbetspass/frånvaro etc.



Fältarbete vid behov

Bistå enhetschef i rekrytering av ny personal



Kontaktperson för detta jobb
Samira Redzepovic

Enhetschef

0157-43 07 20

samira.redzepovic@flen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
6182257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: