Samordnare/Registrator till registratur och arkiv
Statens Energimyndighet / Administratörsjobb / Eskilstuna
2023-07-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare/Registrator till registratur och arkiv" (publicerad 2023-08-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Energimyndighet i Eskilstuna,
Västerås,
Örebro,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en organiserad och strukturerad person med ett starkt intresse av förvaltning och utveckling av registratur och arkiv? Vill du bidra till att främja effektiva arbetssätt inom Energimyndigheten? Då är detta tjänsten för dig!
Till enheten för Information - och ärendehantering söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet av registratur i kombination med erfarenhet av samordning, som teamledare eller projektledare. Du brinner för att utveckla och förbättra verksamheter samt har mod att framföra förbättringsförslag som du ser är i enlighet med verksamhetens mål. Välkommen med din ansökan!
Om Energimyndigheten
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vi bidrar med fakta, kunskap och analyser om tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar för en trygg energiförsörjning. Vi ger bland annat stöd åt forskning om framtidens fordon och bränslen, förnybara energikällor och smarta elnät, samt stöttar affärsutveckling som gör det möjligt att kommersialisera innovationer och ny teknik. Vi ansvarar även för Sveriges officiella statistik på energiområdet, hanterar elcertifikatsystemet och handeln med utsläppsrätter samt deltar i internationella klimatsamarbeten, och förmedlar fakta om effektivare energianvändning till hushåll, företag och myndigheter.
Energimyndigheten arbetar på uppdrag av regeringen och får uppdrag via myndighetsinstruktionen och årliga regleringsbrev. I regleringsbreven står bland annat vilka mål myndigheten ska uppnå, hur mycket pengar myndigheten har till sitt förfogande och hur dessa ska fördelas mellan myndighetens olika verksamheter.
Tjänsten är placerad på enheten Information- och ärendehantering och här arbetar idag ca 15 personer inom bland annat registratur, arkiv och systemstöd. Verksamheten är under stark utveckling och söker dig som vill vara delaktig i att utveckla och förvalta verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som samordnare kommer du, förutom att arbeta som registrator, att ha ett arbetsledningsansvar för fyra personer inom registraturen. I rollen ingår bland annat att leda veckomöten, löpande se över, förbättra och uppdatera arbetssätt, lathundar och rutiner samt säkerställa att dessa implementeras. Vidare kommer du att vara delaktig i arbetet med säkerhetsklassade handlingar och delta i det myndighetensövergripande arbetet. Du får även möjlighet att vara delaktig i planering för registraturens utveckling/framtid tillsammans med enhetschefen.
Publiceringsdatum2023-07-17Profil Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete inom registratur och som har arbetat med att leda andra. Du har god kännedom om lagar och förordningar inom området, hög IT-vana med goda kunskaper i Microsoft Office och Adobe, samt mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Har du erfarenhet av arkivarbete och/eller har arbetat med utveckling och förändring inom större myndigheter är det meriterande.
Dina personliga egenskaper För att trivas och passa i denna roll tror vi att du är en självgående person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och organiserat sätt. Du har god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt. Vi tror att du har ett genuint intresse av att hjälpa och stötta, samt skapa engagemang hos andra. Du ser möjligheter i förbättringar och är prestigelös i ditt förhållningssätt till uppgiften. I din roll som samordnare och registrator är det viktigt att du har förmågan att lyfta blicken och väga samman information, olika perspektiv och hänsynstaganden.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Övrig information Tjänsten är placerad i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna.
Arbetstider och omfattning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Kontakt För information om tjänsten, kontakta Anna Hellberg, Information- och ärendehantering, tel. 016-542 06 99. För information om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson på
anna.petersson@jeffersonwells.se alt. 072-206 60 64.
Facklig kontakt Mikaela Sahlin, SACO-S, 016-544 20 97
Eva-Karin Magnusson, ST, 016-544 21 94
Välkommen med din ansökan senast 2023-08-13. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med diarienummer 2023-11242.
Ersättning Fast månadslön Friskvårdsbidrag
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Energimyndighet (org.nr 202100-5000),
http://www.energimyndigheten.se/ Arbetsplats Energimyndigheten
Jobbnummer 8018105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.