Samordnare med goda teoretiska kunskaper inom HR o organisations

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Ospecificerad arbetsort

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.

Förvaltningen Arbetsmarknad & kompetensutveckling ansvarar för kommunens verksamheter inom arbetsmarknad och utbildning för vuxna. Förvaltningens verksamhet är uppdelad på fem enheter; Arbetsmarknadsenheten, Flexvux, Norra station, T4vux och Yrkeshögskolan Syd.

Arbetsmarknadsenhetens övergripande uppgift är att aktivt motverka arbetslösheten i kommunen. Vi har fokus på de som står långt från arbetsmarknaden och exkluderar inte någon p.g.a. ålder, kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vår målsättning är att skräddarsy olika lösningar så att våra deltagare så snabbt som möjligt går vidare till studier eller får ett avlönat arbete. Vi arbetar kontinuerligt med metod- och organisationsutveckling, ofta i projektform. Genom samverkan med andra myndigheter, samarbete med näringslivet och kontinuerlig utveckling av arbetsmetoder, är vi i ständig förändring och utvecklas i takt med vår omvärld. Vår höga utvecklingstakt kräver lärande också av andra liknande organisationer, både inom och utanför Sveriges gränser.

Samordnaren är en nyckelperson i verksamheten. När vår nuvarande samordnare nu söker sig vidare i karriären söker vi hennes efterträdare.

Publiceringsdatum
2016-01-04

Dina arbetsuppgifter
I nära samarbete med verksamhetschefen och arbetsledaren är din övergripande uppgift att utveckla, uppdatera och ansvara för fasta rutiner inom hela det personaladministrativa området, rörande arbetsmiljö, rekrytering och utredningar av olika slag samt daglig administration. Du är i allra högsta grad också operativ inom dessa områden, samtidigt som du även ger support och avlastar verksamhetschefen med administrativa sysslor. Mindre uppdateringar och administrering av hemsida, dokumentation, statistiksammanställningar, är också något du ansvarar för. Du är mycket aktiv när det gäller arbetet med att utveckla organisationen, effektivisera administrativa rutiner och att finna former för hur vi ska kommunicera våra budskap, både internt och externt.
På Arbetsmarknadsenheten finns ca 25 anställda på tre avdelningar. Alla är specialister inom sina respektive områden och har stort inflytande över hur verksamheten bedrivs. Tillsammans
med arbetsledaren planerar, strukturerar och organiserar du operativ verksamhet.

Vi har ett intensivt och nära samarbete med andra myndigheter och med näringslivet. Tillsammans med verksamhetschefen medverkar du på olika lednings- och styrgruppsmöten och du marknadsför och informerar om verksamheten till alla våra intressenter.

M.a.o. har du en viktig roll såväl internt som externt. Du är den som protokollför alla möten och ansvarar för att ?paketera?, kommunicera och sprida informationen på rätt sätt. - Du är ?spindeln i nätet? på Arbetsmarknadsenheten! Du har en stödjande roll med mycket omväxlande arbetsuppgifter som ställer höga krav på flexibilitet och organisationsförmåga, som samtidigt ger dig goda möjligheter att själv styra din arbetsdag.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom personaladministration, organisationsutveckling eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi kräver att du har goda akademiska meriter. Dina teoretiska kunskaper rör sig inom arbetsmiljö, arbetsrätt, organisationsutveckling och kommunikation/marknadsföring. Det är meriterande om du har god kännedom om arbetsmarknadsverksamhet, liksom goda kunskaper i engelska.

Du har en god förmåga att fånga kärnan av komplexa problemställningar, ett organisatoriskt tänkande och en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du behärskar Office-paketet!

Din flexibilitet är stor. Ingen uppgift är för liten och rutinmässig för dig, samtidigt som du också kan ta ett stort ansvar, själv prioritera dina arbetsuppgifter och hålla deadline. Dina personliga egenskaper är något vi lägger mycket stor vikt vid och dina utmärkande drag är att Du är noggrann, detaljinriktad och serviceminded. Du är den som ?tar tag i uppgiften?, som också gillar att dela med dig av dina kunskaper och, sist men inte minst, du trivs i en föränderlig organisation med högt tempo!

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och nu känner dig redo för att ta tag i mer krävande uppgifter inom det område du har akademiska meriter för. Du är en god administratör med höga ambitioner och karriärsmål, med siktet inställt på att utvecklas och att efter några år avancera till andra befattningar, inom eller utanför organisationen.

Arbetstid och varaktighet
Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.

Facklig företrädare nås via förvaltningens sekreterare, Birgitta Hörberg, på telefon nr 0451-26 85 75

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Ange följande referens när du ansöker: ak 1/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Samordnare Anna Linell 0451-26 70 52
Arbetslagsledare Margaretha Håkansson 0451-26 70 64

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Kasernvägen 2-4
28135 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Arbetsmarknadsenheten

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2600052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: