Samordnare/Controller för kommundelsnämnderna till Ekonomiavdeln

Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen i Södertälje

Kommunstyrelsens kontor bereder ärenden - egna ärenden och nämndernas ärenden som ska samberedas och tar fram underlag till kommunstyrelsen. Kommunstyrelsens kontor styr, samordnar och följer upp kommunens verksamhet på uppdrag av kommunstyrelsen för att säkerställa att de politiska besluten får önskat genomslag. Kontoret verkställer kommunstyrelsens ägarstyrning av Telgekoncernen och ska stödja cheferna på kontoren i kommungemensamma processer för att säkra kvalitet, effektivitet och enhetlighet.

På kommunstyrelsens kontor finns ekonomiavdelningen som verkställer kommunstyrelsen uppsiktsplikt över den kommunala verksamheten och ägarstyrningen av de kommunala bolagen. Ekonomiavdelningen ska säkerställa en effektiv finansiering av kommunkoncernen med god riskhantering. Det sker genom en rättvisande redovisning av den ekonomiska ställningen, så att kommunen kan styras mot en långsiktigt god ekonomisk hushållning. Ekonomiavdelningen erbjuder ett brett stöd inom ekonomiområdet som exempelvis redovisning, budget och uppföljningsstöd.

Publiceringsdatum
2015-04-24

Arbetsuppgifter
Södertälje kommun har fyra kommundelsnämnder Enhörna, Hölö-Mörkö, Järna och Vårdinge var och en präglad av sitt geografiska läge. Som samordnare har du som uppgift att agera som stöd och ge support till den politiska ledningen, ordförande och presidiet, i de fyra kommundelsnämnderna.

Som ekonomcontroller ansvarar du för Mål - och budgetarbetet och verksamhetsplaner till de fyra nämnderna samt redovisar och sammanställer fackkontorens uppföljningar av det ekonomiska utfallet till en helhet för varje kommundelsnämnd.

Du kommer att ha tät kontakt med de fyra fackkontoren, både för den ekonomiska uppföljningen men också inför beredning av nämndssammanträden och för att ständigt utveckla processen kring ärendehanteringen. Vidare är du föredragande i ärenden där fackkontoren inte har ansvaret för beredningen vilket även innebär att du tar fram beslutsunderlag. Uppdraget innefattar även viss utrednings- och analysarbete samt deltagande vid nämndssammanträden. Du kommer att tillhöra gruppen för ledningsstöd och kvalitet och rapporterar till ekonomi- och finansdirektören.

Kvalifikationer
Du är ekonom med högskoleexamen, och har stort intressen för kommunal förvaltning och nämndarbete. Du har mycket god analytisk förmåga och lätt för att informera i tal och skrift. Som person är du lyhörd och har förmåga att skapa gott samarbetsklimat. Du är lösningsorienterad men prestigelös. Du har god vana i officepaketet dvs excel och word.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-15
Ange följande referens när du ansöker: A469345
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Broo, Ekonomi och Finansdirektör 08-5230 6963

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08-5230 1000

Företag
Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
2265170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen: