Samordnare alternativt samordnare med assistansuppdrag, Personli
Kungälvs kommun, Enhet Personlig assistans/Ledsagarservice vuxna / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Personlig assistans/Ledsagarservice vuxna i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 43 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg. Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Personlig assistans tillhör sektor Trygghet och Stöd. Som samordnare har du din arbetsplats i Stadshuset. Vi har en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. Vi har tillgång till nya och moderna IT-lösningar som underlättar vårt dagliga arbete och som främjar ett papperslöst arbetssätt. I Kungälv är vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Publiceringsdatum2018-09-11ArbetsuppgifterI uppdraget som samordnare ingår:
Att ansvara för daglig bemanning och korttidsrekrytering vid sjukdom eller annan frånvaro.
Schemaläggning för personliga assistenter, görs i Time-Care planering.
Bokning av presentation och bredvidgång hos brukare.
Att tillstyrka poster i Självservice, så som löner, semester, sjukfrånvaro m.m.
Redovisning av assistanstimmar till Försäkringskassan. Vi arbetar med Aiai som är ett digitalt system för redovisning av timmar.
Beställning av förbrukningsmaterial.
Vikarierekrytering.
Dokumentation i Treserva
KvalifikationerDu har:
Gymnasiekompetens från Vård- och omsorgsprogrammet eller likvärdigt.
Erfarenhet av arbete som samordnare.
Lätt för att se helheten och tycker att det är kul med logistik.
Kunskaper om lagar och avtal som styr personal.
Erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter.
Erfarenhet av schemaläggning i Time-Care planering.
Mycket goda datakunskaper samt av att arbeta i nära samarbete med andra människor.
Goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Personliga egenskaper som värdesätts:
Ett gott bemötande i alla situationer
Kan arbeta såväl i team som självständigt
Flexibel, stresstålig och noggrann
Är modig och vågar lyfta svåra frågor upp till dialog
Arbetet kräver personlig mognad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 80 % dagtid som samordnare, alt 80 % dagtid som samordnare samt 20 % som personlig assistent Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: A811815
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIng-Marie Videcél 0725 - 71 91 82
Catrine Andersson 0706 - 05 67 18
Kristina Jönsson 0724-50 47 71
FöretagKungälvs kommun, Enhet Personlig assistans/Ledsagarservice vuxna
AdressKungälvs kommun, Enhet Personlig assistans/Ledsagarservice vuxna
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 4339971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.