Samordnare/Administratör till Boendestöd och Personlig assistans

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2017-09-20

Arbetsuppgifter
Vi kommer att göra en förändring i stadsdelsförvaltningen Centrum och slå ihop gruppen av samordnare för Boendestöd och Personlig assistans. Vi söker nu en samordnare/administratör som kan stärka upp den befintliga gruppen. Din tjänst är placerad i fina lokaler på Bohusgatan 15. Tjänsten är en tillsvidare anställning med start omgående så tveka inte att skicka din ansökan redan idag! Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer redan före sista ansökningsdatum.

I din roll kommer du ha ett övergripande ansvar för schemaplanering och samordning av den dagliga driften samt den dagliga arbetsledningen på plats i verksamheten. Vi håller på att införa ett mobilt arbetssätt samt ett nytt planeringssystem Plugo i verksamheten och i ditt uppdrag som samordnare/administratör kommer även att ingå att vara stöd till alla medarbetare och utbilda samt vägleda dem i det nya mobila arbetssättet samt planeringssystemet. Du kommer att få en utbildning.

I ditt ansvarsområde ingår även månatlig redovisning av LASS listor till Försäkringskassan samt övriga förekommande administrativa uppgifter såsom statistikredovisning mm.

Tjänsten innebär att arbeta på uppdrag av och i nära samarbete med enhetschefen. Samordnare har även ett tätt samarbete med andra professioner; t.ex. socialsekreterare, hemsjukvården, mm. Du planerar bemanning och ärendefördelning mellan teamen, semesterplanering och bokar vikarier från Bemanningsenheten. I dina arbetsuppgifter ingår även att ta emot sjukanmälningar och stötta medarbetare i vårt schemasystem.

I din roll kan det även komma ingå ta emot och fördela nya ärenden i Treserva.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du trevliga och kompetenta kollegor samt en närvarande chef som stöttar dig i ditt uppdrag. Du arbetar måndag-fredag (40 timmars arbetsvecka), vi tillämpar flex.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning. Det är meriterande om du innehar högskoleexamen, t.ex. inom beteendevetenskap, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av administrativt arbete i Personec och Time Care. Du har även goda kunskaper i systemen Time Pool och Treserva. Vana att arbeta i Word och Excel är en förutsättning likväl som kunskap om aktuell lagstiftning. Du har lätt för att utrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av arbetsledning i någon form samt arbete med människor i behov av stöd ser vi som meriterande.

Arbetet som samordnare kräver att du är strukturerad, har en administrativ skicklighet och har förmåga att balansera vardagens utmaningar med verksamhetens mål och ramar. Du är duktig på att förmedla kunskap och lära ut.

Du behöver vara väl förtrogen med vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Att leda och fördela det dagliga arbetet förutsätter lyhördhet, tydlighet, integritet samt förmåga att fatta beslut. Samverkan är en viktig framgångsfaktor och god samarbetsförmåga krävs


ÖVRIGT
Som medarbetare i Centrum har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och förmånlig avbetalning av västtrafikkort.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt eller efter överenskommelse Ansök redan idag! Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer redan före sista ansökningsdatum.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-11
Ange följande referens när du ansöker: A716263
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl-Johan Bexell 031-365 73 91
Maria Wall 031 - 365 75 83

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3707795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: