Samordnande byggledare till samhällsbyggnadsprojekt, Stockholm
Shaya Solutions AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 2 år
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Samordnande byggledare ansvarar för att styra och följa upp att aktuell entreprenad genomförs i enlighet med gällande kontakt. Vidare så ansvarar samordnande byggledare för att leda, kvalitetssäkra och fördela arbetet i byggledningsorganisationen. Rollen inbegriper även att samordna arbetet med projekterande konsult för att hantera löpande frågeställningar och eventuella ändringar under pågående entreprenad, samt ansvar för samordning med ledningsägare och andra kringliggande verksamheter under entreprenadtiden. Hantering av ÄTA genomförs i samråd med projektets kontraktsansvarige.
Rollen innebär också att delta i projektets interna arbete med produktionsplanering, tidplaneanalys, och prognoser. Samordnande byggledare ansvarar även för att, tillsammans med projektledaren, planera och bemanna byggledningsorganisation.
Då arbetet är av stor vikt för att säkerställa att projektets kan leverera en anläggning i rätt tid, till rätt kostnad och med rätt innehåll, är det av stor vikt att du som samordnande byggledare har kapacitet att arbeta självständigt, erfarenhetsanknutet och problemlösningsfokuserat.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Civilingenjörsutbildning inom samhällsbyggnad alt. väg och vatten.
• Minst 15 års erfarenhet av anläggningsprojekt med inriktning berg eller betong.
• Erfarenhet av att ha deltagit i minst två stora bergtunnelprojekt, 1 mdkr eller större i en ledande position så som projektledare, biträdande projektledare, samordnande byggledare, uppdragsledare, projekteringsledare, platschef, produktionschef.
• Erfarenhet från att ha arbetat i minst ett stort anläggningsprojekt i ledande position så som projektchef eller platschef i en entreprenadroll på minst 1 mdkr, med inriktning berg eller betong.
• Erfarenhet av att ha arbetat i en ledande position så som projektledare, biträdade projektledare, delprojektledare, projekteringsledare, samordnande byggledare utifrån en beställarroll i minst ett stort projekt, 1 mdkr eller större
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 2 år
Publiceringsdatum2021-01-07ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 5513486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.