Samisktalande Kundtjänsthandläggare, Göteborg/Sundbyberg

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ospecificerad arbetsort

Referens: 051100-2013

Vi söker

Flerspråkig samisktalande Kundtjänsthandläggare

Placering Kundcenter Göteborg eller Sundbyberg

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Vi söker dig som vill se till att våra kunder får bästa möjliga kundupplevelse! Som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans Kundcenter är du kundens första kontakt med Försäkringskassan och har en avgörande roll när det gäller att överträffa kundens förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. På Kundcenter skapar vi trygghet för kunden genom att ge rätt information och snabb handläggning. Vi möter våra kunder via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Vi har ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka. På Försäkringskassans Kundcenter strävar vi efter att utvecklas och ligga i framkant genom att hitta nya kontaktytor för våra kunder.

Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och många ärenden kan lösas direkt. Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger ärenden direkt. Kundcenter för partner finns i Åmål och Göteborg. Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera. 

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du de flesta samtalen på engelska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du har även kontakt med kunden via e-post och Facebook. Du handlägger ärenden, fattar beslut om ersättning och verkställer beslutet. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen och att hjälpa kunden in på våra självbetjäningstjänster samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. 

Publiceringsdatum
2013-10-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som 

• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt

• talar och skriver samiska flytande

• är mycket serviceinriktad och har en hög social kompetens, ett utmärkt bemötande och en fingertoppskänsla för kundservice

• har erfarenhet av kundmöten, detta är ett krav

• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad

• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media

• är stabil, men även flexibel

• förstår och värdesätter människors olikheter

• har goda kunskaper i svenska och engelska

• har god IT-kunskap, utmärkt datorvana och en god pedagogisk förmåga 

• har erfarenhet av liknande arbete, gärna från Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller Kontaktcenter

Det är meriterande om du 

• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning

• har kunskap om socialförsäkringen 

• har kunskaper i ytterligare språk

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. I denna rekrytering kommer språktest användas som en del i urvalsarbetet.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef Emir Beslagic tfn: 010-118 78 61. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Henrik Eyton tfn: 010-119 51 95. Fackliga kontaktpersoner är ST, Gerd Gillberg Eriksson e-post: gerd.gillberg.eriksson@forsakringskassan.se . SACO, Amir Zjajo e-post: amir.zjajo@forsakringskassan.se . SEKO, Johanna Grundström e-post: johanna.grundstrom@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 24 november 2013 märkt med diarienummer 051100-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. 

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1690612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: