Samhällsintresserad CRM-manager

Studieförb Näringsliv och Samhälles (Sns) Servic / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studieförb Näringsliv och Samhälles (Sns) Servic i Stockholm

SNS är Sveriges ledande mötesplats för saklig samhällsdebatt och en viktig kunskapskälla för beslutsfattare. Nu söker vi en CRM-manager som vill bidra till vår digitala utveckling för att skapa ännu mer samhällsnytta.
SNS är en oberoende, ideell förening som funnits i 75 år. Varje år arrangerar vi över hundra evenemang som samlar mer än 6 000 deltagare. Till oss kommer företagsledare, myndighetschefer, politiker och forskare för att mötas och dela ny kunskap. Genom vårt breda nätverk av framstående forskare producerar vi årligen ett tjugotal rapporter med policyrelevant forskning.
Medlemskretsen består av 280 företag, myndigheter och organisationer som representerar alla delar av samhället.
Som CRM-manager spelar du en central roll i vår digitala utveckling och bidrar till att stärka relationerna med vårt breda nätverk och nå ut till nya målgrupper. Vi söker dig som är samhällsintresserad, kommunikativ och digitalt kunnig. På SNS får du möjlighet att jobba i en intellektuellt stimulerande miljö tillsammans med kunniga och engagerade kollegor som delar intresset för samhälle, forskning och näringsliv.
Tjänsten utgår från vårt kontor på Jakobsbergsgatan i centrala Stockholm där du arbetar tillsammans med 25 kollegor. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.
Ansvar och arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att optimera användningen av vårt CRM-system och att hantera medlemsdatabasen för att vårda och utveckla våra medlemsrelationer, locka rätt publik och sprida resultaten från våra forskningsprojekt.
Dina ansvarsområden är att:
vara registeransvarig för CRM-systemet (SuperOffice): självständig administration av SNS medlemmar, koordinering av uppdateringar och underhåll samt samordning av it-beställningar och kontakt med leverantörer.
utveckla rutiner för CRM-systemet som stödjer verksamheten.
sammanställa och analysera medlemsdata för att ge insikter till SNS verksamhet.
anpassa och utvärdera aktiviteter, kommunikation och marknadsföring till befintliga medlemmar och nya målgrupper.
utbilda och stödja kollegor för att säkerställa optimal användning av systemet.
hantera frågor från medlemmarna.

Du bistår också vid medlemsvärvning, fakturering och vid genomförande av större events. Vi är en liten organisation där alla hjälps åt, därför kan det tidvis även förekomma andra arbetsuppgifter.
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara självgående, ansvarstagande och gilla att skapa och upprätthålla struktur. Du har ett brett samarbete inom SNS och många kontaktpunkter med våra medlemmar.Därför är det viktigt att du är kommunikativ, bra på att skriva och förtroendeingivande.
Vi söker dig som:
har relevant utbildning och några års arbetslivserfarenhet.
har jobbat med CRM-system och gärna har erfarenhet av att optimera användningen av CRM-system för att hantera kund- eller medlemsrelationer och kommunikation.
är analytisk, noggrann, nyfiken och har erfarenhet av dataanalys.
är en van användare av Office-paketet, i synnerhet Excel.
arbetar målmedvetet och levererar inom deadlines.
kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av SuperOffice och eMarketeer.
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Tillträde efter överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2023-08-16

Så ansöker du
Ansökan skickas till Ingela Hallingstam, ingela.hallingstam@sns.se
Märk mejlet med rubriken "CRM-manager" och bifoga CV och motivationsbrev.
Ett urval av kandidater kallas till intervju. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Sista ansökningsdag 4 september.
Hör gärna av dig till Gabriella Chirico Willstedt, SNS medlemschef, om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen. Hon nås på gabriella.cw@sns.se, eller på mobil: 0722-43 41 08.
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-04
E-post: ingela.hallingstam@sns.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "CRM-manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studieförb Näringsliv och Samhälles (Sns) Servic (org.nr 556191-6445)
Jakobsbergsgatan 18 (visa karta)
111 44  STOCKHOLM

Arbetsplats
SNS

Jobbnummer
8034261

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studieförb Näringsliv och Samhälles (Sns) Servic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studieförb Näringsliv och Samhälles (Sns) Servic: