Samhällsbyggnadschef
Åtvidaberg kommun / Administratörsjobb / Åtvidaberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Åtvidaberg,
Linköping,
Valdemarsvik,
Söderköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åtvidaberg kommun i Åtvidaberg,
Linköping eller i
hela Sverige Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.
Samhällsbyggnadsförvaltningen och Fastighetsförvaltningen har tillsammans cirka 50 medarbetare och omsätter ungefär 120 miljoner kronor. Dessa två förvaltningar med två politiska utskott ska ha en gemensam chef. Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar med verksamhetsområdena samhällsbyggnadsplanering, översiktplaner, gator och parkförvaltning, infrastruktur, landsbygdsutveckling samt fritid. Fastighetsförvaltningen arbetar med fastigheter för kommunens verksamhet samt uthyrning av kommersiella fastigheter. Som samhällsbyggnadschef har du ansvar för båda förvaltningarna och du rapporterar direkt till kommunchefen. Du ingår i kommunens ledningsgrupp, leder förvaltningarna i respektive ledningsforum samt ingår som föredragande tjänsteman i de två politiska utskotten.
Som samhällsbyggnadschef förväntas du leda verksamheten och kunna blanda mellan "stort och smått" i den lilla kommunen. Du förväntas arbeta med att skapa goda kontakter och bygga förtroenden med politiker och allmänhet samt skapa nätverk inom regionen samt att utveckla förvaltningens affärsmannaskap och kvalitetsarbete. Dina möjligheter att påverka är stora så länge det politiska kravet på de två utskotten tillgodoses samt kravet på en budget i balans.
Vi söker dig som har en för tjänsten relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning. Du bör ha kvalificerad erfarenhet av budget- och resultatansvar och det är meriterande med erfarenhet av personalansvar. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation. Som person är du en god kommunikatör och affärsman, du har hög arbetsförmåga och du bör kunna leva och leverera efter kommunens kärnvärderingar. Du bör också ha en vilja och förmåga att ta till dig den lokala kunskapen och erfarenheterna samt att därefter succesivt kunna utveckla den lokala förankringen.
Vill du veta mer om vår verksamhet? Besök gärna hemsidan
www.atvidaberg.seI denna rekrytering samarbetar Åtvidabergs kommun med [v.i.p] Search & Rekrytering.
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Peter Semberg, telefon 08 - 452 95 30, mail:
peter@vip-search.seAnsök genom att registrera ditt CV på
www.vip-search.se eller maila din ansökan till
apply@vip-search.se senast den 5 maj 2013.
Vi kommer att påbörja urvalsarbetet under ansökningstidens gång.
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Publiceringsdatum2013-04-12Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅtvidaberg kommun
AdressÅtvidaberg kommun
Box 206
59725 Åtvidaberg
Jobbnummer 1520537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.