Säljassistent
Kulturhuset Stadsteatern AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB i Stockholm Marknadsavdelningen
Marknadsavdelningens uppdrag är att optimera kommunikation och försäljning av Kulturhuset Stadsteaterns verksamhet och utbud i syfte att stärka varumärket samt locka besök och publik till våra evenemang. Vi är drygt tjugo medarbetare på avdelningen.
Arbetsuppgifter
Som säljassistent arbetar du nära biljettsystemsadministratör, säljkoordinator och kommunikatörer. Men också i nära samarbete med verksamheten med administration och evenemangsupplägg i Kulturhuset Stadsteaterns biljettsystem. Du ansvarar för utskick av inbjudningar och bokningar till genrep, premiärer och vernissager i nära dialog med säljkoordinator, kommunikationsansvariga och andra avdelningar.
I tjänsten ingår också att agera kontaktperson för våra Scenkonstombud. Du besvarar och följer upp e-postmeddelanden i våra funktionsbrevlådor. Du administrerar kampanjer i samråd med försäljningschef och säljkoordinator, uppdaterar kalendarier, medverkandeuppgifter och hanterar särskilda biljettbokningsfrågor. Vid behov närvarar du vid premiärer och vernissager. Vid behov stöttar du även upp andra områden på marknadsavdelningen.
Du rapporterar till försäljningschef
Publiceringsdatum2022-04-07KvalifikationerGymnasial utbildning
Erfarenhet av administrativt arbete i en större organisation. Gärna inom kultursektorn.
Erfarenhet av arbete med publik service, kundservice eller liknande.
Kunskaper i officepaketet och i synnerhet Excel och Word.
Erfarenhet av arbete i biljettsystem är meriterande.
Meriterande är också erfarenhet av digitala publiceringsverktyg för webb, sociala medier och nyhetsbrev, men det är inget krav.
Mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
För att lyckas i rollen krävs
Att du trivs med högt tempo och att ha många kontaktytor. Att du trivs med att arbeta självständigt och i grupp. Att du har förmåga att snabbt skapa förtroende och har förståelse för vikten av att vårda relationer. Det är viktigt att vara "service minded". Att du är bra på att planera och att hålla tidplaner är avgörande föra att lyckas i rollen.
Information
Tillsvidareanställning, på 100 % med tillsättning snarast, intervjuer görs löpande. Vår ambition är att vara klara med rekryteringen under april.
Arbetet är i huvudsak förlagt till kontorstid men kvälls - och helgarbete förekommer.
Arbetet är främst förlagt till Sergels torg.
För mer information om tjänsterna
Kontakta Försäljningschef Kristoffer Öhrvall på
kristoffer.ohrvall@kulturhusetstadsteatern.seFackliga företrädare
Scen och film: Urban Riismark
urban.riismark@kulturhusetstadsteatern.seAkademikerföreningen: Petter Zerpe
petter.zerpe@kulturhusetstadsteatern.seInför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer eller bemanningsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKulturhuset Stadsteatern AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kulturhuset Stadsteatern AB (org.nr 556026-1553)
Arbetsplats Stockholms Stadsteater AB
Kontakt Kristoffer Öhrvall
kristoffer.ohrvall@kulturhusetstadsteatern.se Jobbnummer 6520295
Observera att sista ansökningsdag har passerat.