Säljare till Länsförsäkringars kundcenter
Bravura / Säljarjobb / Stockholm
2014-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljare till Länsförsäkringars kundcenter" (publicerad 2016-01-27) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-02-10FöretagetLänsförsäkringar Stockholm är försäkringsbolag, bank, och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Vi ägs av kunderna och kan koncentrera oss helt på deras bästa. Med ett av branschens starkaste varumärken arbetar Länsförsäkringar varje dag för att ge människor ekonomisk trygghet och en enklare tillvaro. För att jobba hos oss måste du vilja hjälpa människor och vara genuint intresserad av hur kunderna har det, och vilka utmaningar de står inför.
Avdelningen Kundcenter inom Affärsområde Privat består av åtta grupper som har som uppgift att sälja och ge service till våra privatkunder inom områdena bank och försäkring. Kundmötet sker genom inkommande telefoni samt via mail och internet. Vi söker nu dig som har ett intresse för god service och affärer. Länsförsäkringars kundcenter sitter i fina och moderna lokaler på Gärdet och anställningen inleds med en internutbildning där du kommer inrikta dig på bank eller försäkringar.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med befintliga och nya privatkunder för att ge dem anpassade lösningar för deras bank- och försäkringsbehov. Det sker genom kundservice och merförsäljning via främst inkommande telefonsamtal och internet. Även utgående samtal förekommer. Arbetets fokus är att se till att kunden får den hjälp den behöver. Du arbetar i ett team med både individuella och gemensamma kvalitets- och resultatmål. Länsförsäkringars kundcenter har generösa öppettider för att finnas på plats när det passar kunden. Det innebär att din arbetstid är schemalagd och infaller även utanför ordinarie kontorstider.
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens
• Några års erfarenhet av försäljning och kundservice och då gärna med telefon som redskap (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta inom försäkring eller bank (meriterande)
• God systemvana
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Dina personliga egenskaperVi söker dig som brinner för god service, är affärsmässig och har en fallenhet för att skapa relationer och förtroende. Du sporras av att arbeta mot mål, är intresserad av ekonomi samt ger ett moget och engagerat intryck. För att trivas i rollen tror vi också att det är viktigt att du ser löpande förändringar både i din omgivning och i ditt arbetssätt som något positivt.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper
Övrig information:
Start: maj
Plats: Stockholm, Gärdet
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Kristina Nicolin 08-400 240 50/
kristina@bravura.se .
Facklig företrädare FTF: Michael Karlsson, tel 08-562 849 57.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Sökord:säljare, försäkringar, bank, kundservice
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Nicolin
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1774774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.