Säljare inom logistikindustrin till ledande Logent i Göteborg
Oddwork Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Logent är en heltäckande logistikpartner med såväl lång erfarenhet som bred och djup kompetens. Vi är idag ledande i vår bransch och specialister på bemanning för lager, distribution, industri och administration. Vi har spetskompetens och är experter på att rekrytera chefer och specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Möjligheterna är oändliga! Vi vill vara den naturliga partnern för logistikintensiva företag i Norden genom att erbjuda ett unikt och komplett utbud av alla sorters logistiktjänster. Vi har hittat en plats på marknaden där vi inte konkurrerar med traditionella logistikföretag. Istället har vi hittat ett sätt att stötta dem. Logent garanterar logistikföretagen lägre kostnader genom att ta över och hantera personalen på terminaler och lager - för att sedan jobba mer effektivt! Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda och beräknas under 2015 omsätta ca 1,8 miljarder SEK. För att bli ännu starkare söker vi nu tillsammans med Oddwork efter vår nästa Säljare till Göteborg.
Om tjänsten som Säljare hos Logent i Göteborg
I rollen som Säljare hos Logent ansvarar du för att utveckla samarbeten med befintliga och nya kunder inom logistikbranschen i Göteborgsregionen inom affärsområdet Staffing & Contracting. Du arbetar efter uppsatta affärs- och verksamhetsmål. Du ansvarar själv för hela försäljningsprocessen från prospektering till mötesbokning, offerthantering, avslut, uppföljning, kundvård och betydande marknadsaktiviteter. Kontaktpersoner som du bearbetar på kundföretag är exempelvis logistikchef, lagerchef eller VD. Med existerande kunder kommer du att hålla löpande kontakt för att se till att de är nöjda med kvalitén i Logents tjänster samt skapa nya affärsmöjligheter genom att vaket och uppmärksammat se vad som löpande kan förbättras. Som säljare hos Logent krävs det att du arbetar med engagemang, kunskap och en stor portion professionellt mod. Du arbetar långsiktigt med goda kundrelationer och förstår innebörden i att kundernas framgång även är Logents framgång. Som säljare hos Logent arbetar du självständigt och entreprenörsdrivet med mycket eget ansvar samtidigt som du har en löpande dialog med din Regionchef, allt för att du ska lyckas så bra som möjligt i din roll. Du utgår från Logents kontor i Kungshöjd i Göteborg.
Vi söker dig som:
: är en driven och självgående person med passion för försäljning. Du har god kommunikationsförmåga, är förtroendeingivande och ser positivt på att möta nya såväl som befintliga kunder. Vi ser att du är målmedveten och har ett starkt eget driv där din sociala kompetens gör dig orädd för nya möten och relationer: oavsett om det är med en VD eller Logistikchef. Du är prestigelös och mycket prestationsorienterad i din roll. Vi lägger stor vikt vid din person där vi ser att du är affärsdriven, framtidsorienterad, kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad. Du är trygg i dig själv och tar dig an såväl stora som små uppgifter med lika stort engagemang och förstår att du är en viktig del i Logents fortsatta utveckling. Du inser när du behöver agera och driver alltid ditt eget arbete framåt. För att säkerställa högsta kvalitet mot dina kunder arbetar du lyhört, engagerat och strategiskt: egenskaper som du från tidigare erfarenheter och tjänster kan identifiera dig med. Du kommer från en försäljningsbakgrund och ser det som naturligt att hålla hög försäljningsaktivitet mot kund. Du har även ett intresse för logistikindustrin och dess ständiga utveckling. Du motiveras av utmaningar och har lätt för att fatta såväl snabba som tyngre beslut, alltid med företagets bästa som utgångspunkt.
Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Logent AB.
Vad Logent erbjuder dig
Hos Logent erbjuds du en fartfylld och spännande tjänst hos det ledande bolaget i branschen, med möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med företaget. Du kommer att arbeta måndag till fredag klockan 08:00-17:00 med en god grundlön samt bonusupplägg. Du kan läsa mer om Logent här.
START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Grundlön + bonus
KONTAKT: Consultant Manager Emma Kavsjö,
emma@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-11-23
Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig.
Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
Publiceringsdatum2015-10-29ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOddwork Sweden AB
AdressOddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 28 41137 Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2503274
Observera att sista ansökningsdag har passerat.