Säljande rekryteringskonsult med visst personalansvar till oss i

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljande rekryteringskonsult med visst personalansvar till oss i" (publicerad 2015-09-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-06

Arbetsuppgifter
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi har en stark position som en stabil och pålitlig samarbetspartner till många större företag i de nischade branscherna med långa relationer i fokus. Genom ett nära samarbete med universitet och högskolor har vi på Maxkompetens byggt upp ett gott samarbete även med studenter och har i dagsläget en CV-databas med över 50 000 personer. Detta gör att vi alltid har tillgång till framtidens bästa arbetskraft som vi kan erbjuda våra kunder.

Vi som jobbar på Maxkompetens är ambitiösa, affärsdrivna och positiva medarbetare med glimten i ögat. På Stockholmskontoret jobbar account managers, rekryterare och konsultchef tillsammans i ett mindre team för att kontoret skall nå utsatta mål enligt budget och klimatet präglas därför av samarbete och öppenhet. Då en av våra kollegor går vidare i karriären behöver vi förstärka teamet med en ny energisk, professionell och engagerad kollega i rollen som säljande rekryteringskonsult!

I rollen som säljande rekryteringskonsult erbjuds du en spännande mix av bemanningsbranschens alla delar. Du kommer i din roll att ansvara för att ta in dina egna kunder och uppdrag, sköta hela rekryteringsprocessen och tillsätta uppdragen samt vid uthyrningsuppdrag agera närmsta personalansvarig under anställningsperioden. Till ditt förfogande står hela vår organisation för att hjälpa till med säljstrategier och kreativa rekryteringslösningar!

Arbetet med rekrytering består av att upprätta kravprofiler med kund, ansvara för annonsering och urval av ansökningar, genomföra intervjuer och bedömningar utifrån kravprofiler samt ta referenser. Vid uthyrningsuppdrag hanterar du också anställningsprocessen, kontraktsskrivning och lönesättning. Du ansvarar vidare för dina anställda konsulter gällande uppföljning och utveckling samt tillhörande personaladministration.

Tjänstens andra fokus, försäljning, innebär strukturerat säljarbete mot nyckeltal där du förväntas genomföra ett visst antal kundbesök, boka ett visst antal möten samt göra avslut på dina offerter. Till din hjälp kommer du ha kundregister med historiskt kontaktade kunder samt olika säljstrategier för att på längre sikt lyckas med dina mål. Du förväntas utöver detta även göra din egen marknadssegmentering där du tror att det finns ett behov av våra tjänster.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från bemanningsbranschen och nu är redo för en ny utmaning! Du har tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete men har även arbetat med uppsökande B2B-försäljning och vet att frekvens och tålamod är nycklarna till att lyckas i bemanningsbranschen. Vi ser med fördel att du tidigare hanterat rekryteringsprocesser baserade på olika typer av tjänster och förstår värdet av att vara länken mellan kund och kandidat. Har du kunskap och förståelse för IT-tjänster är detta meriterande liksom om du har erfarenhet av ledarskap. Vi arbetar strukturerat och mot tydligt uppsatta mål vilket innebär att du också bör trivas i en sådan miljö. B-körkort är ett krav.

Som person är du affärsdriven och professionell i din yrkesroll. Du har lätt för att skapa kontakt och utveckla nya, långvariga relationer. Du är ambitiös och har en stark vilja att lyckas och ständigt lära dig mer. Du har även en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är organiserad i ditt arbetssätt. Du trivs med ett stundtals högt tempo och kan växla upp när så behövs. Som kollega tror vi att du är lättsam, flexibel och kunnig samtidigt som du bidrar med energi till gruppen.

Maxkompetens är ett framgångsrikt företag som under de tio senaste åren vuxit organisatoriskt och har mycket kompetens internt. Hos oss får du chansen till ett varierat och utvecklande arbete i en öppen och platt organisation!
Vill du bli en del av oss? Sök idag! Urval sker löpande och startdatum sätts efter överenskommelse, dock med sikte på så tidig start som möjligt.

Start: Enligt överenskommelse.
Placering: Stockholm City
Lön: Fast lön + provision

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3528
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Lövebrant 08-120 753 03 li.lovebrant@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkuelsgatan 12
11152 Stockholm

Kontorsadress
Herkuelsgatan 12, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2281247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: