Sälj och inköpskoordinator
PV Enterprise Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PV Enterprise Sweden AB i Göteborg,
Olofström eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill arbeta som sälj och inköpskoordinator och som vill fungera som länken mellan inköp och leverans till kund.
PV Enterprise är en av Sveriges ledande tillverkare och leverantör av solpaneler och växelriktare till en dynamisk och starkt växande internationella solenergimarknaden. Vår försäljning växer kraftigt i Europa och nya utmaningar väntar i takt med att vi fortsätter vår internationella expansion. Under våren flyttar vi vårt huvudkontor till Göteborg där vi kommer att sitta i nyinredda lokaler i Gårdas nya höghus.
Produktionen bedrivs både i Sverige och i Kina varför vårt bolag har en stark internationell prägel.
Publiceringsdatum2011-02-04Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för registrering av och underhåll av kundorder, orderbekräftelser till kund samt löpande intern och extern uppdatering om leveranser. Som koordinator ser du till att fakturor kommer ut till kund och att betalningar kommer in I tid, både via vanliga betalningsrutiner eller via remburser. Du ansvarar för att boka frakter och att alla tillhörande dokument som interna kvalitetscertifikat, B/L, CMR, överlåtningsdokument, inbound och outboundfakturor tas fram. Du kommer även att hålla I kontakter med leverantörer, transportföretag och andra samarbetspartners I länken mellan inköp och leverans. Du planerar och lägger inköpsorder I samarbete med inköpschefen.
I arbetet ingår att löpande utvärdera våra transport- och logistikpartners. Du är ansvarig för viss daglig administration såsom att underhålla kundregister, att skapa och underhålla rutiner för dokumenthantering av inköps och säljrelaterad dokumentation, kvalitetsdokument mm. Du är även ansvarig för växelfunktionen.
De flesta av arbetsuppgifterna kommer att vara tydligt angivna medan en del tilldelas kontinuerligt.
Dina personliga egenskaperSom person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ, tar initiativ och har god social förmåga. Du är självständig och har eget driv. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Fler språk är ett plus. Du är duktig på att strukturera och planera. Du är en typisk administratör som brinner för att vara den som ?syr ihop? det vi lovat till våra partners. Du har koll på allt kring våra inköp, lager och leveranser. Du gillar att hjälpa våra kunder och de som kontaktar oss. Det krävs stresstålighet och det är en fördel att ha skinn på näsan.
KvalifikationerVi tror att du är en person som har några års erfarenhet av internationellt arbete inom transport, lager och spedition. Du har erfarenhet av att hantera inköp och försäljning. Det är meriterande om du har jobbat som säljsupport, inom trade marketing, finance eller liknande
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Ett utvecklande och stimulerande arbete i en internationell miljö där du som person är delaktig och tar ansvar för din personliga utveckling.
Så ansöker duSkicka din ansökan senast den 23 Februari till
career@pvesweden.se och märk den med "Sälj och Inköpskoordinator".
För mer information om företaget:
www.pvesweden.seKörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-23
Ange följande referens när du ansöker: Sälj/inköpskoordinator
Ansökan kan skickas till e-postadress:
career@pvesweden.seFöretagPV Enterprise Sweden AB
AdressPV Enterprise Sweden AB
Johan på Gårdas gata
41250 Göteborg
KontorsadressJohan på Gårdas gata
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0709472201
E-postadress:
career@pvesweden.se Jobbnummer 842272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.