Sales Operations Manager till Örebro
Linde Material Handling AB / Chefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linde Material Handling AB i Örebro,
Lindesberg,
Karlskoga,
Kristinehamn,
Filipstad eller i
hela Sverige På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker nu en Sales Operations Manager med placering i Örebro. Är du en affärsmässig och engagerad ledare som är redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi letar efter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Sales Operations Manager har du ett övergripande ansvar för vår organisation inom säljsupport. Här får du möjligheten till arbete med en strategisk höjd men även att vara operativt nära verksamheten. Du bidrar till och driver utvecklingen av säljprocesser samt leder dina medarbetare i det dagliga arbetet. I denna roll kommer du att vara drivande och bidra till Sales Operations framdrift och långsiktiga utveckling. Du leder din verksamhet genom dina team för Product Management, Sales Business Support samt SAP Key Users. I rollen ingår även koordinering av och ansvar för vidareutveckling av kunderbjudandet inom affärsområdet Utbildning.
Du leder en organisation med totalt 14 personer varav 6 medarbetare rapporterar direkt till dig. I rollen rapporterar du till Sverigechef och ingår i Linde Material Handlings ledningsgrupp.
Vem är du?
Vi söker dig med akademisk examen inom industriell ekonomi, företagsekonomi eller liknade samt några års erfarenhet av ledarskap och försäljning. Vi ser gärna att du har bakgrund inom en teknisk eller industrirelaterad bransch. Vi ser även att du har vana av projektledning och att driva större likväl som mindre projekt.
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, en god kommunikatör med erfarenhet av försäljning. Du har förmåga att se helheten, arbetar lösningsorienterat och har ett stort intresse för affärer, människor och teknik. Du är ansvarstagande, resultatinriktad och drivs av att förbättra processer och arbetsflöden. I ditt ledarskap är du involverande och kan engagera, inspirera samt leda andra.
Då rollen innefattar internationella kontakter är goda engelskkunskaper ett krav. Du behöver även behärska svenska obehindrat i såväl tal som skrift.
Vårt erbjudande
När du väljer att jobba hos oss blir du en del av ett av Sveriges, och världens, starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.
På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för företaget och våra kunder.
Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.
Övrig information
Frågor om tjänsten besvaras av Sverigechef Jacob Sjöstrand på 070-572 05 44 eller HR Business Partner Sandra Källebring 072-215 04 81.
Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens intralogistik? Varmt välkommen med din ansökan senast 25 februari 2024.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linde Material Handling AB (org.nr 556542-4297),
http://www.linde-mh.se Arbetsplats Linde Material Handling
Kontakt Jacob Sjöstrand
jacob.sjostrand@linde-mh.se 0705720544 Jobbnummer 8414834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.