Sales Manager Professional till Kärcher i Göteborg
Your Talent AB / Chefsjobb / Göteborg
2021-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Manager Professional till Kärcher i Göteborg" (publicerad 2021-12-02) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Your Talent AB i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 12 000 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för professionella användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare.
Kärcher Nordic är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Kärcher Nordic har sitt huvudkontor i Göteborg med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela regionen. Idag arbetar drygt 220 personer inom Kärcher i norden. Läs mer på
www.karcher.se Publiceringsdatum2021-01-22ArbetsuppgifterVi söker nu en driven och resultatfokuserad Sales Manager inom affärsområdet Professional. Försäljningen sker uteslutande mot B2B och kunderna återfinns inom facility management, handel, offentliga verksamheter, hotell, restauranger och sjukvård. Kärcher erbjuder ett mycket brett sortiment av professionella produkter och tjänster för dessa segment. Kärcher når kunderna genom flera olika säljkanaler och det är kundens behov som står i centrum. Affärsområdet är under stark tillväxt vilket gör att det finns stora möjligheter till utveckling.
Som Sales Manager har du budget och resultatansvar för ditt område för hela Sverige. Du har personalansvar för ett mindre team bestående av Account Managers och KAM. Du ansvarar för att säkerställa att säljkampanjer och marknads- samt säljaktiviteter blir genomförda och klara i tid samt inom budget. Viktiga uppgifter i rollen är att lyssna in kundernas behov, stödja, coacha och utveckla ditt team med rätt teknik och verktyg. Initialt kan du även själv ha ett ansvar för vissa nyckelkunder. Rollen innebär 60% närvaro ute på fältet i kundnära relationer tillsammans med säljorganisationen och innehåller cirka 40 övernattningar per år. Försäljningen sker via återförsäljare och direkt mot slutkund inom den offentliga som privata sektorn. Vi ser gärna att du är bosatt i närheten av Göteborg, men för rätt person kan någon av de övriga storstadsområdena i Sverige fungera. Du rapporterar till Sales Director Professional Sweden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Driva och utveckla avdelningen med fokus på struktur, tillväxt och lönsamhet
• Utveckla och implementera en go-to-market säljstrategi för det egna ansvarsområdet
• Driva avtalsförhandlingar vad avser sortiment, kategorier, priser och villkor samt se till att de är i linje med vår övergripande produkt- och affärsstrategi
• Pro-aktivt driva och utveckla säljkåren
• Utveckla kundorienterade kampanjer tillsammans övriga avdelningar
• Coacha och engagera dina medarbetare
• Fungera som stöd/partner åt ditt team beträffande större avtal och affärsbeslut
• Förhandla fram avtal och utveckla stora kunder med en win-win plattform
• Aktivt bevaka marknadernas trender, förändringar och konkurrenter för att säkra att lämpliga strategier implementeras och kommuniceras
KvalifikationerDu har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom Business to Business försäljning och vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande kundsegment. Du är målfokuserad med ett sinne för affärer och har ett starkt intresse av försäljning samt viljan av att prestera det lilla extra i varje affärsrelation. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och agera och du har erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av premiumprodukter gärna kopplat till liknande affärssegment. Du har erfarenhet av stora avtal och upphandlingar och trivs med att arbeta med komplex försäljning med många relationer och kontaktytor.
Du är analytisk och har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel och Powerpoint och har bra kunskaper i presentationsteknik samt retorik. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och det är meriterande om du har erfarenhet ifrån branschen, alternativt från närliggande områden. Vi söker dig som är prestigelös och står med fötterna på jorden. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs.
VI ERBJUDER
Kärcher är marknadsledande inom sina produktsegment och satsar stora resurser på att ta fram nya innovativa produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. Kärcher erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i en platt organisation där möjligheten till påverkan och utveckling är stor. Kärcher är ett globalt bolag vilket innebär möjligheten till många internationella kontaktytor. Kärchers medarbetare och deras kunskaper och personliga engagemang är företagets mest värdefulla resurs. För att säkra kompetens och motivation lägger koncernen stor vikt vid att utbilda sina medarbetare genom Kärchers globala utbildningsprogram.
ANSÖKAN & KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på
www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851,
johan.sjoberg@yourtalent.seVi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagYour Talent AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Your Talent AB (org.nr 559085-8154)
Jobbnummer 5537566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.