Sales Manager Professional till Kärcher i Göteborg

Your Talent AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Your Talent AB i Göteborg, Lerum, Kungsbacka, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar. Kärcher Sverige har en stark positiv utveckling och vi har nu satt målen för 2025 där vi skall nå en omsättning på 700 mkr. För att nå dit kommer vi att erbjuda innovativa lösningar och tjänster, utökade digitala satsningar och genom att arbeta tillsammans som ETT Kärcher med kunden i fokus.

Kärcher har över 12 000 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher Nordic har sitt huvudkontor i Göteborg med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela regionen. Idag jobbar drygt 220 personer på Kärcher i norden, varav ca 85 på Kärcher i Sverige. Läs mer på www.karcher.se

I hela världen är Kärcher synonymt med toppqrestanda, innovation och kvalitet. På samma sätt som våra produkter skiljer sig åt från andra, skiljer vi oss från andra arbetsgivare. Som familjeföretag är ömsesidig respekt och tillit särskilt viktigt för oss. Hos Kärcher kan du förvänta dig uppgifter utöver det vanliga, och därför söker vi personal med utomordentlig motivation, engagemang och laganda. Varje enskild anställd spelar en viktig roll i att skapa det som skiljer Kärcher från mängden. Du gör skillnad! Vill du vara med på resan och skapa mer WOW tillsammans med oss?

OM ROLLEN
Vi söker nu en driven och resultatfokuserad Sales Manager inom affärsområdet Professional. Försäljningen sker uteslutande mot B2B, både via partners och direkt till slutkund. Din uppgift är att utveckla våra strategiska och mer långsiktiga affärer inom samtliga våra segment. Affärsområdet är under stark tillväxt vilket gör att det finns stora möjligheter till utveckling. Som Sales Manager har du budget och resultatansvar för affärsområdet med ett personalansvar för ett mindre team bestående av Key Account Managers, produktchef, projektsäljare samt en säljkoordinator. Du sätter tydliga strategier och planer för samtliga fokusmålgrupper tillsammans med våra Key Account Managers och produkchef. Du utvecklar nya affärsmodeller så som uthyrning, pay-per-use och abonnemangsmodeller. Du jobbar tätt tillsammans med övriga chefer på Kärcher men framförallt Sales Manager Operational sales för att säkerställa att strategier och planer genomförs på bästa sätt. Viktiga uppgifter i rollen är att lyssna in kundernas behov, stödja, coacha och utveckla ditt team med rätt teknik och verktyg. Rollen innebär viss närvaro ute på fältet i kundnära relationer tillsammans med säljorganisationen och innehåller cirka 25 övernattningar per år. Vi ser gärna att du är bosatt i närheten av Göteborg, men för rätt person kan någon av de övriga storstadsområdena i Sverige fungera. Du rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Driva och utveckla vår Professionella affär med fokus på struktur, tillväxt och lönsamhet
• Utveckla och implementera en go-to-market säljstrategi för det egna ansvarsområdet
• Driva avtalsförhandlingar vad avser sortiment, kategorier, priser och villkor samt se till att de är i linje med vår övergripande produkt- och affärsstrategi
• Coacha och engagera dina medarbetare
• Fungera som stöd/partner åt ditt team beträffande större avtal och affärsbeslut
• Aktivt bidra till att utveckla tjänster och lösningar baserade på våra produkter
• Förhandla fram avtal och utveckla stora kunder med en win-win plattform
• Aktivt bevaka marknadernas trender, förändringar och konkurrenter för att säkra att lämpliga strategier implementeras och kommuniceras

OM DIG
Du har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom Business to Business försäljning och det är meriterande om du har erfarenhet av liknande produktsegment. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strategisk affärsutveckling där du har lett Key Account Managers och Produktchefer. Du är målfokuserad med ett sinne för affärer och har ett starkt intresse av försäljning samt viljan av att prestera det lilla extra i varje affärsrelation. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor och du tror på att skapa saker tillsammans. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och agera och du har erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av premiumprodukter gärna kopplat till liknande affärssegment. Du har erfarenhet av stora avtal och upphandlingar och trivs med att arbeta med komplex försäljning med många relationer och kontaktytor.

Du är analytisk och har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel och Powerpoint och har bra kunskaper i presentationsteknik. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och det är meriterande om du har erfarenhet ifrån branschen, alternativt från närliggande områden. Vi söker dig som är prestigelös och står med fötterna på jorden. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får stora möjligheter att vara med och påverka samt driva bolaget framåt. Vi jobbar i en global arbetsmiljö vilket innebär många internationella kontaktytor och härliga kollegor. För att säkra kompetens och motivation lägger koncernen stor vikt vid att utbilda sina medarbetare genom Kärchers globala utbildningsprogram. För oss på Kärcher Sverige är det viktigt att kunna träffas både på kontoret men också ha möjlighet till att arbeta hemifrån. På fredagar bjuds det på frukost och när vädret är bra åker ofta grillen fram vid lunch. Gillar du pingis lika mycket som vi gör, så får du göra dig redo för en match i rundpingis.

ANSÖKAN & KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-12-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Your Talent AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Your Talent AB (org.nr 559085-8154)

Jobbnummer
6149141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Your Talent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Your Talent AB: