Säkra söker assistent inom liv-/pensionsförsäkring

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Säkra är en av Sveriges ledande kedjor av pensions- och försäkringsspecialister. Vi finns på ett 40-tal orter i runt om i landet från Piteå i norr till Trelleborg i söder. Vårt lokala bolag, Säkra Skellefteå AB, har kontor i Skellefteå och Piteå och våra kunder finns i hela Norr- och Västerbotten. Säkra Skellefteå AB ägs lokalt och vi erbjuder dig en arbetsplats med ständigt nya utmaningar. Vi eftersträvar utveckling och hög energi med kundens behov och önskemål i blickfånget.

Säkra Skellefteå AB söker serviceinriktad assistent inom liv- & pensionsförsäkring.
Är du en strukturerad och noggrann lagspelare som söker ett jobb där du har stort eget ansvar, flexibilitet och utvecklingsmöjligheter?
Då har vi jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2014-10-10

Dina arbetsuppgifter
I företaget finns sju anställda, förmedlare/rådgivare och assistenter, där din roll är att bistå i administration och hantering av försäkringsavtal samtidigt som du sköter löpande affärer. Du kommer att ha mycket kundkontakt, såväl över telefon och mail som personliga möten. Våra två primära kundkategorier är små till medelstora privatägda bolag samt stora arbetsgivare, privata och inom offentlig sektor. Vi bistår dem med kompetens och stöd inom pension/försäkring, de utan kollektivavtal med fokus på tjänstepension och personalrelaterade försäkringar och de med kollektivavtal med fokus på arbetsgivaransvar gällande pension/försäkring. Vi är lyhörda och flexibla i vårt arbetssätt med våra kunder och erbjuder ett brett spektra av tjänster med både ersättningar från försäkringsbolag och arvoden från kund.

Tjänsten är en heltidsanställning med önskat tillträde 1 januari 2015. Lönevillkor: fast lön.

Placeringsort: Piteå eller Skellefteå beroende på var du önskar sitta, arbetet utförs på båda orterna.

Vem är du?
Du kommer att arbeta som administratör och din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara ett stöd till våra förmedlare och våra uppdragsgivare. Arbetet består av mycket varierande arbetsuppgifter från ibland enkla uppgifter till uppgifter som kräver ett stort spann av försäkringskunskaper och god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. Du kommer att tillsammans med våra förmedlare träffa anställda hos våra uppdragsgivare och därefter hantera dokumentation och övrig administration samt ev. kompletterande kundkontakt. Du kommer även att ansvara för viss handläggning och administration direkt åt våra uppdragsgivare samt hålla löpande kontakt med försäkringsbolag.

Profil
Som person är du en lagspelare med positiv energi och eget driv. Du är noggrann, strukturerad, tar ansvar för ditt arbete och klarar av att leverera i tidvis högt arbetstempo. Varierande arbetsuppgifter motiverar dig och du har en förmåga att lätt växla mellan uppgifterna. Vidare är du serviceinriktad och lyhörd för kunders och kollegors behov. Vi ser att du har god telefon- och datavana. Befintligt god försäkringskunskap och genomförd godkänd utbildning så som assistentutbildning eller Livdiplom är önskvärt men inget krav.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Säkra med Experis Sverige.
Sök tjänsten via experis.se. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på telefon 070-270 27 67.

Sista ansökningsdag är den 2 november 2014.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tom Jakobsen 0910-58 66 92

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2027528

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: