Sakkunnig till Vård- och omsorgskontoret

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2022-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sakkunnig till Vård- och omsorgskontoret" (publicerad 2024-06-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du arbeta processinriktat, drivs av utveckling och har förmågan att se helheten? Då kan du vara vår nya kollega som sakkunnig till Vård- och omsorgskontoret!

Vilka är vi?

Beställnings- och uppföljningsenheten på vård- och omsorgskontoret ansvarar bland annat för att beställa och följa upp all verksamhet inom vård- och omsorgsnämndens ansvarsområde.

Enheten jobbar mot privata och egenregins utförare och ingår i länsövergripande uppdrag och sammanhang. Förutom verksamhetschef finns socialt ansvariga samordnare, medicinskt ansvariga, hjälpmedelskonsult, lokalstrateg, lokalplanerare, uppföljning och avtal. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Vård- och omsorgskontoret har ca 4000 medarbetare och är indelat i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre och verksamhet för personer med funktionsnedsättning. Kontoret består av följande enheter: myndighetsutövning, ekonomi, verksamhetsutveckling, kostenheten, egenregi, beredning och utredning samt beställning och uppföljning.

Publiceringsdatum
2022-10-18

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgskontoret är en stor verksamhet och en verksamhet i ständig utveckling. En viktig del i detta handlar om du som sakkunnig kravställare ansvarar för samordning och planering av det interna kravarbetet i upphandlingar inom nämndens ansvarsområde. Du ska ha god kännedom om gällande ramavtal och tillsammans med Upphandlings- och inköpsenheten skapa gynnsammare förutsättningar i verksamhetens dagliga arbete och bidra till effektivisering och utveckling av verksamheten.

Du som sakkunnig har en ansvarsfull roll vilken får en övergripande påverkan och inkluderar processledning inom ansvarsområdet. Det innebär att utveckla och förbättra processer du kommer vara processledare för.

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant inriktning som exempelvis socionom, statsvetare, PA-programmet alternativt andra program innehållandes juridik. Du bör ha en bred erfarenhet och gärna av strategiskt arbete och utredningar.

Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet av Lagen om valfrihetssystem (LOV) och Lag om offentlig upphandling (LOU). Vi ser gärna att du arbetat med projektledning eller annan arbetsledning. Det är positivt om du tidigare arbetat i offentlig verksamhet och är insatt i gällande lagområden för kommunal vård och omsorgsverksamhet.

Arbetet förutsätter att du är en trygg och stabil person som kan fatta välgrundade beslut. Du har goda ledaregenskaper där du engagerar och skapar delaktighet. Du arbetar processinriktat och drivs av utveckling och har förmågan att se helheten. Du har ett strukturerat arbetssätt och är självgående på så sätt att du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt.

Rollen innebär samverkan och samarbete med andra professioner och verksamheter, såväl internt som externt, och är en stor del av ditt arbete. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift då kommunen strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 6 november
Kontakt: Verksamhetschef Elisabeth Heigl på 011-151086, elisabeth.heigl@norrkoping.se alternativt eller rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-151621, robert.brandt@norrkoping.se

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Måndadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
7083846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: