Sakkunnig till Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontoret

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Trivs du med att möta människor i olika situationer och snabbt kan sätta dig in i nya frågor? I så fall kan denna tjänst vara något för dig för dig!
Vilka är vi?

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontoret är tjänstemannastöd för arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden. Kontorets verksamheter bidrar till att skapa förutsättningar och möjligheter till att Norrköping kan vara en plats där alla människor mår bra och har framtidstro. Kontoret kommer att byta namn till Kompetensförsörjningskontoret från 1 januari 2023.

Inom kontoret är vi cirka 350 anställda som ansvarar för försörjningsstöd och annat bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, samhällsorientering, budget-och skuldrådgivning, bosättningslagen samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Oavsett verksamhet har vi ett gemensamt uppdrag i att erbjuda medborgare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt.

Till kontorets kansli söker vi nu en sakkunning inom området ekonomisk bistånd och socialtjänst.

Publiceringsdatum
2022-11-15

Arbetsuppgifter
Som sakkunnig ingår du i ett team av utredare/sakkunniga som är chefs- och verksamhetsstöd. Tjänsten ingår i kontorets kansli och där ingår sakkunnig, utredare, nämndsekreterare och informationssamordnare.

I rollen ingår att skriva beslutsunderlag/rapporter till att vara föredragande i nämnd. Det kan vara ärenden såsom uppdragsplan, internkontrollplan, kvalitetsrapporter, bokslut, riktlinjer, kvalitetsledningssystem, remissvar, kommunala motioner samt särskilda utredningsuppdrag.

Omvärldsbevakning och riskanalyser är en del av arbetet såsom genomföra journal-granskningar inom ramen för det systematiska kvalitetsarbetet. Som sakkunnig arbetar du med utveckling av handläggningsstödet tillsammans med förste socialsekreterare och tar fram underlag åt politiker och ledning för både verksamhet och kontoret.

Som sakkunnig har du ett nära samarbete med ledningsgrupp, verksamhetschef och förste socialsekreterargruppen.

Vem är du?

Vi söker dig som har som har en akademisk examen från statsvetarprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av ekonomiskt bistånd och socialtjänst.

Du har erfarenhet från arbete inom kommun eller annan offentlig verksamhet och har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som utredare/sakkunnig samt gedigen kunskap om förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen samt arkivlagen.

Det är viktigt att du trivs med att samarbeta då du blir en del av ett utredarteam som har en nära dialog och kontinuerligt stöttar samt bistår varandra. Vidare har du en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat, noggrant arbetssätt och trivs att arbeta självständigt samt att ta egna initiativ och driva eget arbete. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är kvalitetsmedveten, flexibel, analytisk och ansvarsfull.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetstid: Heltid, dagtid
Sista ansökningsdatum: 7 december, urval och intervju kommer att ske löpande.
Kontakt: Katarina Onmalm, ekonomichef/verksamhetschef verksamhetsstöd, 011-151935, katarina.onmalm@norrkoping.se och Rekryteringsspecialist Alva Andersson, 011- 15 14 12, alva.andersson@norrkoping.se

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
7172493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: