Retail Controller
Yves Rocher / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Yves Rocher i Helsingborg,
Malmö,
Göteborg,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Företaget/företagskultur:
Yves Rocher grundades 1959 av M. Yves Rocher, i den lilla byn La Gacilly i franska Bretagne. Idag är Yves Rocher ett av världens största skönhetsföretag med försäljning i 90 länder på 5 kontinenteroch älskas av fler än 30 miljoner kunder. Från Yves Rocher Nordens huvudkontor i Helsingborg servas ca 2 miljoner nöjda kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland via butiker, postorder och e-handel.
Att jobba på Yves Rocher Norden är ett naturligt val för dig som vill göra skillnad på din arbetsplats och för naturen. V årt ursprung och våra produkter är vår passion, och vi är mycket stolta över vårt engagemang för naturen. Vi är ett hängivet team där vi litar på och respekterar varandra. Hos oss finns det möjligheter att utvecklas samtidigt som vår arbetsplats präglas av laganda. Här är livsbalans och hälsa självklara delar av kulturen
_______________________________________________________________________
Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en driven Retail controller med god affärsförståelse som vill vara med på vår spännande tillväxtresa och Retail expansion.
Publiceringsdatum2017-12-15Dina arbetsuppgifter Beräkna, analysera och rapportera månadsresultat
Prognosarbete för kommande månad och innevarande år
Försäljningsanalys; dag, vecka, och månadsbasis
Analyser till försäljnings- och marknadsavdelning
Uppföljning av kostnader - fokus personalkostnader och lager
Budgetarbete
Diverse övrig finansiell rapportering
Nära dialog med och stöd till butikschefer - regelbundna butiksbesök
Nära samarbete med Retail Director bl.a. i samband med butiksöppningar och att sätta struktur, process, och arbetssätt för att optimera lönsamhet i butik
Nära samarbete med HR för att bl.a. säkerställa personalkostnader och utbildning till butik
Som person ska du vara driven och målinriktad, analytisk och strukturerad. Det är även viktigt att vara kommunikativ och kunna skapa goda relationer.
Du förväntas ta en aktiv roll i att arbeta proaktivt med förbättringar inom verksamhetsområdet Retail.
Arbetet kommer att innefatta projektledning och en del resande framförallt inom Sverige men också till HK i Frankrike.
Utbildningsbakgrund Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller liknande.
Kvalifikationer för tjänsten:
Vi tror att du som söker har följande:
Bakgrund inom både controlling och redovisning
Erfarenhet av förändringsarbete
3-5 års erfarenhet av liknande arbete gärna i internationell koncern
Mycket goda kunskaper i Excel
Arbetat med BI system
Engelska är ett krav
Det är viktigt att kunna identifiera sig med våra Värderingar att arbeta
#Together med Förtroende-Ansvar-Samarbete och Uppskattning
Placering
Helsingborg
Om tjänstenDet är en heltidsanställning med placering på vårt Nordiska huvudkontor i Helsingborg.
Du kommer att vara en del av vår ekonomiavdelning på 6 personer och rapportera till vår CFO.
Om detta låter intressant är du välkommen med din ansökan via länken nedan och sista ansökningsdag är den 2018-01-10. Vi kommer att intervjua löpande under processen och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta vår CFO, Marcus Klang,
marcus.klang@yves-rocher.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Dagtid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcus Klang
marcus.klang@yves-rocher.seFöretagYves Rocher
AdressYves Rocher
Box 930
25109 HELSINGBORG
KontorsadressStrandbadsvägen 13B
Jobbnummer 3856150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.