Resursplanerare till Swedbanks kundtjänst

TNG Group AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Analytisk och trivs i en intern serviceroll? Vi söker en resursplanerare till kundcentret på Swedbank i Göteborg.

Trafikledningen på Swedbanks kundcenter i Göteborg söker ytterligare en resursplanerare till sitt team som vill planera för det oplanerade för att säkerställa att rätt kund får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt. Kundcentret är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder, som hanterar närmre 4,5 miljoner kundmöten varje år både via telefon, mejl och sociala medier. Rollen som resursplanerare passar dig som har känsla för siffror och trivs med analyser, då arbetet till stor del består av prognoser, men likväl trivs med många kontaktytor och ett högt lösningsorienterat tempo.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta på en av Sveriges största banker med resursplanering, trafikledning och bemanning i en högprofessionell miljö och trevliga kollegor. Swedbanks kundcenter är känt för sin trevliga arbetsplats. Kontoret är trivsamt med fina lokaler men ännu mer utmärkande för den goda stämningen som råder. Avdelningen Trafikledningen ligger mycket högt på trivsel i medarbetarundersökningar och sammanhållningen i gruppen är stark. Jobbet i sig erbjuder dessutom spännande utmaningar där du får använda din analytiska förmåga för att såväl lösa som förutsäga problem.

Inledningsvis är detta är ett konsultuppdrag via TNG där du givetvis arbetar tryggt med kollektivavtal, försäkringar och självklart friskvårdsbidrag. För rätt person finns det goda chanser att konsultuppdraget på sikt övergår till direkt anställning hos Swedbank. Här finns en möjlighet att få göra en utvecklingsresa!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som resursplanerare arbetar du nära dina kollegor på trafikledningen, där ni tillsammans ansvarar för att:

* prognostisera kundcentrets olika flöden (trafik från telefon, mejl och sociala medier)
* rätt medarbetare är på plats vid rätt tidpunkt för att möta kundernas behov
* säkerställa att det finns inhoppare på plats för att avlasta ordinarie personal
* agera snabbt och ta fram smarta åtgärder vid driftstörningar
* stötta ledningsgrupperna med framtagande och tolkning av data kring ärendehanteringstider, köinformation och andra effektivitetsmått
* verka för att bankens contact centers levererar mot uppsatta nyckeltal

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Tjänsten som resursplanerare skulle även kunna kallas för trafikledare eller bemanningsansvarig, då syftet är att säkerställa att bankens kunder får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt. Du blir en del av avdelningen Trafikledningen, som jobbar för att Swedbanks kundcenter ska ha så hög tillgänglighet som möjligt och samtidigt ge kundcentrets medarbetare förutsättningar för att öka kundnöjdheten. Du blir en del av ett team med stark sammanhållning, som stöttar varandra i de utmaningar som uppdraget innebär.

Trafikledningen ska erbjuda intern service mellan 07-23 alla dagar i veckan, vilket på sikt kommer innebära ett oregelbundet men välplanerat schema. Under tiden som konsult kommer du dock främst arbeta dagtid. Med placering i Swedbanks fina lokaler på Lindholmen har du nära till kommunikationer och härlig utsikt över Göta älv.

VEM ÄR DU?

Trafikledningen präglas idag av en lösningsorienterad vardag i högt tempo, där chefen värdesätter egna initiativ, handlingskraft, nytänk och proaktivitet. Vi söker dig som trivs i detta klimat.

Vilken bakgrund du har spelar mindre roll. Du kan tidigare ha arbetat som schemaläggare, kundtjänstmedarbetare, trafikledare, bemanningsansvarig eller administratör; du kan också vara nyexaminerad eller komma från helt andra funktioner! Vi förväntar oss dock att du har lägst gymnasiekompetens och goda kunskaper i svenska. Det är viktigt att du har en förståelse för hur trafiken går upp och ner på ett kundcenter samt vilka yttre omständigheter som påverkar behovet av dialog med sin bank. Utöver detta kommer vi lägga störst vikt vid personliga förmågor såsom noggrannhet, att du är kommunikativ samt har god analytisk- och numerisk förmåga.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-15

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Hallberg 031-7612229

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Korsgatan 3
41116 Göteborg

Kontorsadress
Korsgatan 3

Jobbnummer
3497158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: