Reskontraekonom till Holmen Finance Centre i Norrköping - Vikariat
Holmen AB / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
2025-08-06
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Nyköping,
Örebro eller i
hela Sverige Ett smart och meningsfullt valÄr du nyfiken, ansvarstagande och har ett öga för siffror? Vill du arbeta i en verksamhet där ekonomi, utveckling och hållbarhet går hand i hand? Då kan du vara den vi söker till Holmen Finance Centre!
Din nästa arbetsplats?
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Här jobbar vi i team och hjälper gärna varandra, vilket gör det lätt att trivas hos oss. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Som vikarierande ekonomimedarbetare hos oss får du en viktig roll i att säkerställa effektiva och korrekta ekonomiflöden i vår verksamhet. Du kommer att arbeta med löpande ekonomiadministration inom ett eller flera av följande områden:
Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Leverantörsreskontra: registrera och hantera leverantörsfakturor, skapa betalningsförslag, ansvar för leverantörsregistret och bokföring av kreditkortsutlägg.
• Kundreskontra: bokning av inkomna betalningar, utbetalningar och likviditetsplanering.
• Operativt inköp: orderläggning, hantering av inköps- och fakturaflöden, intrastat redovisning och upplägg av artiklar.
Gemensamt för alla områden är arbete med standardiseringar och processförbättringar.
Arbetsuppgifterna kan komma att anpassas efter din bakgrund och teamets behov. Du samarbetar med kollegor internt och har löpande kontakt med både leverantörer och övriga delar av Holmen.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller liknande.
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande, men vi välkomnar även dig som är i början av din karriär.
• En noggrann, strukturerad och lösningsorienterad inställning.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
• God datorvana, särskilt i Excel. Erfarenhet av Unit4 eller IFS är ett plus.
Du trivs i en serviceinriktad roll, har lätt för att samarbeta och vågar ta initiativ. Mod, engagemang och ansvar är viktiga ledord för dig - precis som för oss.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett vikariat under ett år där du tillsammans med ett gäng härliga kollegor utgör navet i Holmenkoncernens ekonomiflöde. Du får en roll där du tillsammans med gruppen bidrar till en uppskattad, effektiv och serviceinriktad leverans till våra interna kunder inom och utanför Sverige.
Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.
Ansök redan idag!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 17 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Arbetsplats Holmen
Kontakt Teamledare
Sofia Edman
sofia.edman@holmen.com Jobbnummer 9448085