Replenishment Manager till Procurator
Badenoch & Clark / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Malmö,
Vellinge,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg eller i
hela Sverige Inspireras du av möjlighet att påverka och arbeta med förändring? Är du en ledare med bakgrund inom lagerstyrning och lageroptimering? Kanske är det just dig vi söker som vår nästa Replenishment Manager, när nuvarande chef nu har gått vidare inom företaget.
Vad innebär rollen?
Som Replenishment Manager har du huvudansvaret för att optimera och säkerställa produkttillgänglighet på våra lager i Jönköping, till servicecenter i Malmö samt ha ansvar för varuförsörjningen till Finland. Din uppgift är även att optimera leveransprecisionen från våra leverantörer som primärt finns i Europa, men även i Fjärran Östern.
Du leder, och har personalansvar för, två team med totalt 13 Replenishment planners med placering i Mölndal respektive Malmö. Du trivs med att driva och genomföra förbättringar och utveckla arbetssätt både inom teamen och mot andra enheter, såväl internt som externt. Dina huvudsakliga interna kontaktytor är lager, Category Management, Sourcing, artikeladministration och externt har du givetvis kontakt med våra leverantörer.
Inför år 2020 står vi inför en stor och spännande förändring när våra två centrallager i Jönköping ersätts med ett nytt gemensamt centrallager i Jönköping. Självklart kommer att du att ha en aktiv och betydande roll i det projektet.
Som Replenishment Manager rapporterar du till Logistics Director.
Vem är du?
För att lyckas i din roll som Replenishment Manager är vi övertygade om att du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar och har en situationsanpassad ledarstil med förmåga att engagera, motivera och delegera i det dagliga arbetet. Du är en person med hög social kompetens som arbetar målmedvetet genom eget och andras arbete och är en god lyssnare. Som ledare är du strategisk, resultatinriktad och har ett proaktivt synsätt. Du har också en god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer både inom och utanför organisationen. Då tjänsten innebär internationella relationer är mycket goda kunskaper i engelska ett krav.
Dina teoretiska kunskaper har du tillgodogjort dig genom någon typ av akademisk utbildning inom inköp/logistik. Din yrkesmässiga bakgrund finns primärt inom lagerstyrning och lageroptimering, men önskvärt är även kompetens inom transportoptimering och frakter. Du är van vid att analysera och följa upp olika KPI:er. Vi ser gärna att du har vana av att leda större projekt då det kommer vara en viktigt del av ditt arbete. Meriterande om du har stor vana att arbeta i de affärssystem vi använder, d v s SAP, Bison, EB och Clarity, då vår dagliga verksamhet utgår ifrån dessa system. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en spännande tjänst med stor möjlighet att påverka, men också att utvecklas personligen. Arbetet medför en del resdagar, primärt till Malmö eller Mölndal beroende på placering, men även till våra lager i Jönköping. Som Replenishment Manager kommer du att vara placerad på vårt kontor i Mölndal alternativt Malmö. Tjänstebil ingår i vårt erbjudande tillsammans med andra bra förmåner.
Procurator är marknadsledande inom de flesta segment som företaget verkar inom och ingår i Opti Group.
Är du intresserad?
I denna rekrytering arbetar Procurator med Badenoch & Clark. Registrera din ansökan här nedan, dock senast den 25 november. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via mail. Komplettera gärna ditt CV med ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Replenishment Manager på Procurator. Har du frågor gällande tjänsten och processen kontakta gärna rekryteringskonsult Sarah Wallentin på 0736 - 84 72 03 på Badenoch & Clark.
Varmt välkommen med din ansökan!
Procurator har ett brett sortiment av produkter och tjänster från ledande leverantörer och egna varumärken som Worksafe och KBM. Vi förser kunder i Norden med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Wallentin 0736 - 84 72 03
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4434334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.