Rekryteringskonsult till välkänt företag

Magna AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-03-30

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en rekryteringskonsult som kommer att genomföra hela rekryteringsprocesser från start till slut. Från en behovsanalys som leder till en kravprofil, ta fram och genomföra en tidsplan samt följa upp den. Kandidatsökningar genom olika medier och egna kontakter. Genomföra första urval, telefonintervjuer, intervjuer och tester, Vidare följer kandidatpresentation, referenstagning, avslut samt uppföljning. Utöver detta tillkommer administrativt arbete.

Du kommer att vara anställd hos oss på Magna och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Tillträde: Omgående
Period: Fram till 30 juni
Anställningsgrad: 32 timmar/vecka

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Profil
Vi söker dig som har cirka 2 års erfarenhet av att kunna genomföra hela rekryteringsprocesser. Du ska ha en god intervjuvana och kunna kommunicera bra. Vidare ska du vara en teamplayer som sprider mycket energi. Noggrannhet och struktur ser vi som en självklarhet och att ta egna initiativ är något du är van vid. Vi ser dig som en lösningsorienterad person som är duktig på administration.

Du ska trivas att ha löpande kontakt med kunder och kandidater, både via mail och telefon, därför bör du ha efarenhet av att jobba i Word, Excel och Outlook.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm via johanna.lindholm@magna.se .

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6701
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lindholm 08-611 21 25 johanna.lindholm@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2750172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: