Rekryteringsansvarig - Nobina Uppland
Nobina Sverige AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Upplands Väsby,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Trafikområde Uppland är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 600 medarbetare och 176 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare UL, driva och utveckla busstrafiken i Uppland. Områdets trafik sträcker sig från Gävle till Västerås och innefattar 9 depåer. Om tjänsten Som rekryteringsansvarig är du ansvarig för all rekrytering till trafikområde Uppland. Du kommer till huvudsak att arbeta med rekrytering av förare men även vara involverad i andra uppdrag, t.ex. rekrytering av verkstadspersonal. Detta är en spännande och varierande tjänst som innefattar hela rekryteringsprocessen, från planering och koordinering av rekryteringsinsatser till urval och anställning. Du kommer bl.a. arrangera aktiviteter i rekryteringssyfte samt ha löpande samarbete med Arbetsförmedlingen och andra relevanta aktörer i området. Vidare arbetar du strategiskt och proaktivt med att stärka Nobinas arbetsgivarvarumärke i Uppland. I din roll ansvarar du även för att säkerställa att trafikområdets rekryteringsarbete sker i enlighet med Nobinas bolagsgemensamma rekryteringsprocess. Vid din sida har du härliga och engagerade kollegor med stor kunskap om rekrytering och bussbranschen. Tjänsten är stationerad i Uppsala. Du kommer att sitta med i trafikområdets ledningsgrupp och rapportera till trafikchef. Din profil Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av arbete med rekrytering och som har ett genuint intresse och engagemang för att fortsätta utvecklas inom yrket. Vi ser att du trivs i en ansvarstagande roll som ställer krav på både samarbete och självständigt arbete. Du besitter god kommunikativ förmåga och har för vana av att arbeta i en social roll som innefattar både interna och externa kontakter. Vidare är du en lösningsorienterad person som inte räds för att pröva nya vägar för att nå dina mål. Vi erbjuder Vi ger dig möjligheten att utvecklas professionellt i en ansvarsfull, utmanande och stimulerande roll. Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och möjlighet till vidare kompetensutveckling. Nobina är en värderingsdriven organisation där varje medarbetare känner till, följer och får stöd av värderingarna i sin arbetssituation. Våra värderingar Vi respekterar varandra, Vi bryr oss, Vi är goda ledare ska visa vilken riktning vi ska ha på våra handlingar på vår arbetsplats. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter! Ansökan Tjänsten är på heltid och avser en tillsvidareanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Frågor om Nobina, tjänsten och rekryteringsprocessen hänvisas till rekryteringsstrateg Lina Larsson,
lina.larsson@nobina.com. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2019-10-22ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNobina Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "189962".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nobina Sverige AB (org.nr 556057-0128)
Arbetsplats Nobina
Jobbnummer 4867260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.