Rekrytering av Supply Chain Specialist till internationellt före
Avanzera AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår kund Panasonic, som är ett stort internationellt företag inom hemelektronik, växer stadigt inom den nordiska marknaden och söker nu en ny medarbetare som Supply Chain Specialist. Företaget har i dag fler än 10 000 anställda i Europa och ca 70 av dessa medarbetare tillhör den nordiska organisationen och sitter i fräscha lokaler i södra Stockholm. För mer information om Panasonic och varumärket, besök deras hemsida
www.panasonic.se Tjänsten är tänkt att påbörjas så snart som möjligt och du blir anställd direkt av kund. Sedvanlig provanställning som övergår till en tillsvidareanställning på heltid om båda parter önskar.
Arbetsuppgifter:
Som Supply Chain Specialist kommer du att ha många varierande arbetsuppgifter som kan innebära alltifrån hantering av förfrågningar och transportövervakning, hantering av returer och återvinning av företagets produkter samt vara den som har kontakt och samordna mellan försäljning och logistiktjänster. Du kommer även att stötta den nordiska organisationen med logistik gällande hela försörjningskedjan.
Som Supply Chain Specialist är ditt nyckelansvar:
• Kommunicera med och samordna mellan försäljnings- och logistikleverantörer
• Övervaka utgående leveranser - daglig uppföljning med logistikleverantörer
• Behandla inköpsorder för prover och garantier
• Utfärda skrotningsorder
• Föreslå och genomföra förbättringar av processer och verktyg
• Administrera returer, förlorade varor och kundkrediter
• Fakturering
Din bakgrund:
För att lyckas i rollen som Supply Chain Specialist så är det önskvärt om du har en utbildningsbakgrund inom Supply Chain samt minst 3 års erfarenhet inom logistik (lager och / eller transport). Du måste skriva och tala svenska och engelska obehindrat. Du har erfarenhet från SAP (önskvärt om du har erfarenhet från modulerna SD, MM, LE och FI), övriga affärssystem ses som meriterande. Du har även mycket goda kunskaper inom MS Office. Grundläggande kunskaper om EU:s regler och förfaranden för tull och handel samt erfarenhet från projektledning.
Personen vi söker är mycket serviceinriktad och flexibel samt proaktiv och prestigelös. Du är strukturerad och en problemlösare som gillar att hitta lösningar till dessa samt nya strategier/kontinuerliga förbättringar. Det är också viktigt att du har en känsla för samhörigheten i ditt team och är en teamplayer, har integritet och ha ett positivt tänk.
Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-02-06ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 1014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Klingberg 08-54528307
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 3947448
Observera att sista ansökningsdag har passerat.