Rekryterare till Synsam Group Sverige - vikariat
Synsam Group Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryterare till Synsam Group Sverige - vikariat" (publicerad 2024-08-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Synsam Group Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du vår nästa stjärna inom rekrytering?
Synsam Group har under de senaste åren framgångsrikt genomfört en omfattande transformation av hela sitt erbjudande och skapat en rad innovativa, hållbara och attraktiva koncept utifrån våra kunders behov, vilket lett både hög kundnöjdhet och en stark tillväxt. Vår ambition är att fortsätta vara den branschledande aktören inom både ögonhälsa och ögonmode med ett tydligt hållbarhetsperspektiv genom hela värdekedjan - och att driva branschförändrande initiativ som skapar skillnad på riktigt för våra kunder.
Vad är kärnan i detta? Våra medarbetare! Inget av detta hade varit möjligt utan fantastiska och engagerade medarbetare som får rätt förutsättningar att nå sin fulla potential och vi har därför ett stort fokus på att attrahera, rekrytera och utveckla de bästa talangerna.
Nu går en av våra People & HR-stjärnor på föräldraledighet och därför söker vi dig som är en ambitiös, framåtlutad och engagerad talang inom rekrytering till ett vikariat under den tiden (minst 6 månader). Du kommer ha fina möjligheter att använda din kompetens inom rekrytering till att påverka och göra skillnad i ett spännande och innovativt bolag där tempot är högt! Och framför allt: för rätt person kommer möjlighet till förlängning finnas!
Om rollen
Synsam Group arbetar i en matrisorganisation där People & HR verkar i både en koncernfunktion samt vår svenska landsorganisation. Du kommer att arbeta självständigt med att driva rekryteringar i nära samarbete med ledare på olika nivåer och i olika delar genom hela organisationen: från huvudkontor till butiker och i våra olika koncept. På Synsam är vi på ständig jakt efter att bli bättre och en viktig del av din roll blir också att löpande bidra till att utveckla hela vårt rekryteringsarbete. Du kommer utöver det även få möjlighet att arbeta högt och lågt med exempelvis utbildning, employer branding, event och annat!
• Driva rekryteringsprocesser från start till mål, från kravprofil, annons och intervjuer till säkerställande av en högkvalitativ onboarding samt strukturerad uppföljning av rekryteringen
• Löpande arbeta för att identifiera förbättringsmöjligheter och potentiella utvecklingsområden för rekryteringsarbetet - vi vill ständigt utmana oss själva att tänka utanför boxen och hitta nya, innovativa och bättre lösningar för att hitta de bästa talangerna!
• I nära samarbete med de svenska och nordiska rekryteringsteamen samt övriga People & HR-teamet aktivt arbeta med att kommunicera och utveckla vår organisation och våra ledare i sitt rekryteringsarbete
• Delta i olika typer av verksamhetsprojekt, inom och utom rekrytering, i Sverige och Norden
• Utveckla nära samarbeten med stakeholders genom hela organisationen och bli en naturlig och uppskattad rådgivare när det kommer till att hitta, attrahera och rekrytera talanger
Vem är du?
• Du har en akademisk examen inom HR, ekonomi eller motsvarande
• Du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete med hela rekryteringsprocessen, gärna inom och gentemot varierande funktioner och roller på olika nivåer
• Du har erfarenhet av användning av personlighetstester och personbedömning i rekrytering
• Erfarenhet av arbete i internationella kontexter, tillväxtbolag eller bolag i förändringsprocesser är starkt meriterande
• Du talar och skriver obehindrat i svenska och engelska
För oss är dock din personlighet det absolut viktigaste! För att lyckas hos oss tror vi framför allt att du är en ambitiös, resultatorienterad och engagerad person som är naturligt stark i att kommunicera och bygga nätverk och relationer - en riktig team player. Du har drivkraften och prestigelösheten som krävs för att utmana dig själv och kavla upp ärmarna för att lösa utmaningar som uppstår på vägen, även när det inte är tydligt vad du ska göra.
Vi ser det även som naturligt att du delar och är en stark ambassadör för Synsam Groups värderingar - för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Denna roll är ett vikariat med start så snart som möjligt och en löptid på minst 6 månader. Tjänstens placering är på St Eriksplan centralt i Stockholm och rollen rapporterar till People & HR Manager Synsam Sverige. Ansökan sker endast genom länken i annonsen och vi utvärderar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!
Ta chansen att bli en del av ett starkt team som förändrar branschen!
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,5 miljarder kr (rullande 12 månader till juni 2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Recycling Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.
www.synsamgroup.com Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Synsam Group Sweden AB (org.nr 556768-7248),
https://www.synsam.se/ Arbetsplats Synsam Group Sverige
Jobbnummer 8297911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.