Rekryterare till internationellt modebolag
SJR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SJR söker en IT-rekryterare till vår kund där du bidrar till hela rekryteringsprocessen i ett stort modebolag och bli en del för deras fortsatta framgång. Vår kund är placerad i Marievik vid Liljeholmen. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning.
Tjänstebeskrivning
Som rekryterare kommer du att arbeta operativt med alla delar i rekryteringsprocessen, t. ex. skapa kravprofiler, skapa och publicera annonser, arbeta med urval och en del med search, hantera ansökningar, hålla i anställningsintervjuer, referenstagning, samt rekryteringsadministration. Vidare kommer rollen att innebär nära samarbete och dialog med chefer och vara som ett bollplank till dem. Hos vår kund kommer du ingå i ett sammansvetsat team av seniora rekryterare som värdesätter teamkänsla och fokus på att ständigt bli bättre på det vi gör.
Det här är chansen för dig som är i startskottet av din karriär och som vill få värdefull erfarenhet av rekrytering/HR. Samtidigt få möjligheter till att bygga upp ditt kontaktnät.
Lämplig Bakgrund
Vi söker dig som har några års arbetserfarenhet av samtliga delar i rekryteringsprocessen och ha god vana av att självständigt driva flera rekryteringsprocesser parallellt. Du har även en god förståelse för olika IT-roller. Vidare önskas att du har en kandidatexamen med inriktning mot personal-/beteendevetenskap eller annan examen som bedöms vara likvärdig.
Som person söker vi dig som är driven och noggrann person, som gillar att ha många bollar i luften. Vår kund efterfrågar en person som är social och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Du har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är service-minded och likaväl öga för detaljer som ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en mycket god kommunikativ förmåga och tar egna initiativ. Vidare önskar vi att du har goda kunskaper i Office-paketet, samt utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Joakim Hedqvist, 076-647 16 2
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-09-19Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Hedqvist
joakim.hedqvist@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4356528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.