Rekryterare och koordinator i Uppsala

Eterni Sweden AB / Administratörsjobb / Uppsala
2022-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryterare och koordinator i Uppsala" (publicerad 2022-02-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eterni Sweden AB i Uppsala, Sigtuna, Håbo, Enköping, Upplands Väsby eller i hela Sverige

REKRYTERARE OCH KOORDINATOR TILL SVENSK HEMLEVERANS I UPPSALA

Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden, i Östergötland, Västervik, Vimmerby, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.'

Svensk Hemleverans ägs av NTM-koncernen som Sveriges största koncern för lokal media. NTM är ett stiftelseägt bolag, vilket ger oss möjligheten att agera oberoende och långsiktigt. Vår kärna är den fria och oberoende journalistiken.

ARBETA SOM REKRYTERARE OCH KOORDINATOR VID ANSTÄLLNINGAR PÅ SVENSK HEMLEVERANS
Vi på Eterni söker nu dig som älskar service, ordning och reda och trivs med att vara ansiktet utåt i en spännande miljö. Vill du utvecklas och specialisera dig på rekrytering och trivs med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik? Är du en framåt, resultatinriktad och kommunikativ person som har lätt för att skapa och upprätthålla kontakten med olika personer? Vi söker nu en rekryterare för uppdrag hos Svensk Hemleverans. Låter detta som ett uppdrag och jobb för dig, tveka inte att söka tjänsten!

Publiceringsdatum
2022-02-02

Arbetsuppgifter
Som rekryterare hos vår kund kommer du att driva diverse rekryteringsprocesser till olika befattningar i verksamheten. Du kommer även att hjälpa till med att koordinera t ex s k "prov-jobb" för tilltänkta kandidater och även hjälpa till att ansvara för introduktionen och dokumentation kopplat till en nyanställning. Du kommer att arbeta med hela eller delar av interna rekryteringsprocesser inom bolaget.
Du kommer att arbeta nära interna kontaktpersoner för att säkerställa framgångsrika rekryteringar. I rollen som rekryterare kommer du att fokusera på första delen i rekryteringsprocessen och att säkerställa ett gediget proaktivt arbete i kandidatattraktion. Du kommer att jobba mycket med hantering av ansökningar, kandidatkontakt, telefontintervjuer, annonsering och annonsspridning samt annat stöd i rekryteringsprocesserna.

Nedan arbetsuppgifter är vanligt förekommande:
Annonsera tjänster
Administrera och bevaka platsannonser
Ta emot frågor från kandidater
Ta emot inkommande samtal
Telefonintervjua
Referenstagning
Kandidatpresentation till rekryterande chefer
Koordinera s k "prov-jobb" för tilltänkta kandidater
administration och dokumentation
Hålla i introduktioner för nyanställda

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har någon erfarenhet inom rekrytering och som har en relevant utbildning inom området. Som person är du resultatorienterad och brinner för att hitta rätt person till rätt plats. Ditt engagemang och driv samt din goda kommunikations- och samarbetsförmåga gör att du också får med dig andra framåt. Som rekryterare arbetar du i en dynamisk miljö där du behöver kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror också att du inger ett stort förtroende, har en hög personlig integritet samt att du är en relationsbyggande person med förmågan att hantera såväl kandidater som interna kontaktpersoner på bästa sätt.

Som person är du ansvarstagande, flexibel, anpassningsbar och social. Service och kundfokus är för dig en självklarhet och något du trivs oerhört mycket med att ge. Din positiva och flexibla inställning gör att du med enkelhet pendlar mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du är van vid att samarbeta med andra och din prestigelöshet gör att du inte är rädd för att hugga i där det behövs.

För att passa in i rollen har du tidigare erfarenhet av:
Rekrytering
God vana av kundkontakt
God data- och systemvana
Administrativ erfarenhet
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift, flera språk är meriterande

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som rekryterare och koordinator till Svensk Hemleverans är en inhyrning där du initialt blir anställd hos Eterni Sweden AB.

ÖVRIG INFORMATION

Sök tjänsten genom att klicka på "sök denna tjänst" längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Jenny Ryhd på via 0738-617211 mail: jenny.ryhd@eterni.se.

Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eterni Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eterni Sweden AB (org.nr 556863-7283)

Arbetsplats
Svensk Hemleverans HB Uppsala

Kontakt
Jenny Ryhd
jenny.ryhd@eterni.se

Jobbnummer
6305722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eterni Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eterni Sweden AB: