Reklamationshanterare - Regress Joab Östergärde
Joab Försäljnings AB / Kundservicejobb / Göteborg
2020-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reklamationshanterare - Regress Joab Östergärde" (publicerad 2021-07-14) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Joab Försäljnings AB i Göteborg,
Mellerud,
Haninge,
Lessebo,
Malmö eller i
hela Sverige JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Vi utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, fastflak med kran, marknadens smartaste skiftessystem CameleontTM samt sopbilar. JOAB är även exklusiv distributör av HMF kranar i Sverige och Finland. Våra kunder är privata och kommunala återvinningsentreprenörer, åkerier, lastbilstillverkare, lastbilsåterförsäljare samt andra påbyggare. Mer än 50 års erfarenhet inom branschen har gett oss ett stort kunnande i huset
Publiceringsdatum2020-10-12BeskrivningVi söker en kompetent kollega till vår servicemarknad som ska arbeta med reklamationshantering och regresser.
Tjänsten är placerad i Göteborg.
Om tjänstenArbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av att ta emot och följa upp reklamationer mot/ från kunder och leverantörer.
- Återkoppla interna och externa reklamationer
- Driva och ta en aktiv roll i produktkvalitetsarbetet vilket kan innebära att ta fram dokument, rapporter, statistik och underlag.
- Upprätta faktureringsunderlag och fakturera.
- När det gäller JOAB egenproducerade produkter arbeta tätt med teknikavdelningen för att driva kvalitetsförbättrande åtgärder.
- Utbilda våra partners via garantiutbilning och information för att skapa förutsättningar för ett korrekt reklamationsförfarande.
KvalifikationerFör att trivas och leverera i denna roll behöver du vara analytisk och strukturerad. Du är självdrivande och affärsmässig i mötet med kunder och leverantörer så väl externt som internt. Du trivs att arbeta i team och är en kollega som delar med dig av din erfarenhet och även ser nyttan av att arbeta tillsammans för att nå uppsatta mål.
Vi tror att du har erfarenhet av branschen kanske har du arbetat som garantihandläggare eller kundmottagare?
Språk: Svenska och engelska flytande då i stort sett all vår korrespondens sker på dessa språk. Både tal och skrift och då framförallt på svenska.
Datakunskaper: van att arbeta i Microsoft Office 365 och gärna något affärssystem. På JOAB arbetar vi i Jeeves.
Erbjudande
Vi erbjuder en omväxlande arbete där din kompetens tas tillvara. Du blir en viktig del av vårt serviceteam där du får ta anvar och får möjlighet till kompetensutveckling.
Heltid- tillsvidare
Kollektivavtal - Teknikavtalet- Unionen
Förmåner såsom friskvårdsbidrag, företagshälsovård. mm
Välkommen med din ansökan, vi anställer och intervjuar löpande så skicka din ansökan redan idag.
JOAB strävar efter att vara marknadsledande inom service för renhållningsfordon, lastväxlare, liftdumpers och kranar på den svenska marknaden, samt att ha ett brett kontaktnät med Auktoriserade Service Partners på marknader där vi levererar våra utrustningar.\n\nVårt mål är att alltid ha en hög tillgänglighet gällande reservdelar, teknisk support och service. Att erbjuda förstklassig utbildning för service, verkstadspersonal samt användare. Att ha en enkel och rationell reklamationshantering. Genom hög kvalitet, teknisk kompetens och med service i fokus så skall du som kund, oavsett vart du befinner dig, alltid få samma höga servicenivå!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJoab Försäljnings AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/13".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Joab Försäljnings AB (org.nr 556315-6008)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Joab Service Östergärde
Jobbnummer 5396751
Observera att sista ansökningsdag har passerat.