Registrator tilll kommunstyrelsens kansli, refnr 1919
Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Håbo,
Sigtuna,
Upplands-Bro,
Knivsta,
Österåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo,
Upplands-Bro,
Enköping,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
Kommunstyrelsens kansli består av sju personer och hos oss ligger övergripande ansvar för dokumenthantering, sammanträdesadministration och arkiv. Vi samarbetar tätt inom enheten vilket ställer krav på god social förmåga och samarbetsvilja.
Arbetsuppgifter
Tycker du om att arbeta med service, dokumenthantering och administration? Trivs du med att vara spindeln i nätet? Då kanske du skulle vilja arbeta som registrator på kommunstyrelsens kansli. Som registrator arbetar du med diarieföring av allmänna handlingar i kommunstyrelsens diarium och deltar i den dagliga hanteringen av inkommande handlingar i både digital och fysisk form. Det innebär administrativa göromål såsom registrering av ärenden, diarieföring, upprättande av yttranden, bevakning av tidsfrister, expediering, arkivering och liknande.
Du ger även råd och stöd i diarieföringsfrågor till förvaltningens personal samt ger service och svarar på frågor från och lämnar ut handlingar till allmänheten. Du kommer också att medverka i utvecklingen av dokument- och ärendehantering inom Håbo kommun. Vid nyanställningar inom förvaltningen kommer du att vara delaktig i introduktion kring kommunal ärendehantering och utbildning i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron. Utöver detta kommer du att ansvara för kommunstyrelsens närarkiv.
Publiceringsdatum2018-01-23Utbildningsbakgrund• minst gymnasieexamen eller motsvarande
• Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning, arkivvetenskap eller liknande är meriterande
• Registratorsutbildning är meriterande
Kvalifikationer/Erfarenhet
Vi söker dig med:
• erfarenhet av diarieföring, ärendehantering och administrativt arbete på myndighet eller inom offentlig förvaltning
• förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• god datorvana och förmåga att hantera Officepaketet väl
• kunskap om offentlighet- och sekretesslagstiftningar och PuL samt GDPR
• erfarenhet av arbete med dokumenthantering inom offentlig förvaltnin
Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron är meriterande
Som person är du noggrann, serviceinriktad och tycker om att ha många bollar i luften.
TillträdeOmgående, intervjuer kommer att ske löpande
Sysselsättningsgrad
100%, heltid
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Sista ansökningsdag
2018-02-23
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.
Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Friskvårdspeng och friskvårdsbidrag
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVipul Vithlani, Avdelningschef
vipul.vithlani@habo.se 0171 52500
FöretagHåbo kommun
AdressHåbo kommun
Centrumleden 1
74632 Bålsta
KontorsadressCentrumleden 1
Jobbnummer 3919721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.