Registrator till uppdrag inom offentlig sektor
Novare Public HR AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Public HR AB i Linköping,
Norrköping,
Nyköping,
Örebro,
Jönköping eller i
hela Sverige Novare Public grundades våren 2018 för att hjälpa offentlig sektor med rekrytering, bemanning och interimlösningar. Sedan dess har vi rekryterat 100-tals chefer och specialister till offentliga organisationer i hela Sverige. Idag har vi flera stora ramavtal med statliga myndigheter i hela Sverige.
Genom vårt stora nätverk, långa erfarenhet och stora engagemang hjälper vi våra kunder att snabbt hitta rätt kompetens till sina organisationer.
Är du en strukturerad, noggrann och initiativtagande person? Har du en registratorsutbildning och kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet? Då kan uppdraget som registrator passa dig. Uppdraget beräknas starta 2021-10-02 och pågå till 2022-08-31 med chans till förlängning upp till ett år. Tjänstens omfattning kommer att vara 75% på vardagar, måndag-fredag. Som konsult hos oss
Novare Public är ett konsult- och rekryteringsföretag som hjälper offentliga organisationer med kompetensförsörjning. Vår vision är att vara det första valet för offentliga organisationer när de behöver tillföra ny kompetens samt att vara det självklara valet för konsulter som vill arbeta inom offentlig sektor. Vår främsta styrka är att hitta rätt kompetens till våra kunder. För oss är det viktigt att våra rekryterade kandidater och konsulter matchas till rätt roll där de kan bidra med sin kompetens, trivas och utvecklas på jobbet.
Som konsult hos Novare Public blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Våra konsulter kan välja mellan att vara anställd hos oss eller att fakturera genom eget bolag. Vi kan erbjuda spännande uppdrag inom olika affärsområden i hela landet. En dedikerad konsultchef stöttar och hjälper dig genom hela uppdraget.
Publiceringsdatum2021-06-10Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
* Diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360.
* Hantering av både fysisk och elektronisk post till registrator.
* Svara på frågor från och ge information till medarbetare vid LiU kring dokumenthantering.
* Ha kontakter med allmänheten via e-post, telefon och fysiska besök.
* Hantera utlämnanden av allmän handling.
* Stötta verksamheten i samband med utlämnanden av allmän handling.
* Arkivering av diarieförda handlingar.
Vi söker dig som
* Har en registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års sammanhängande arbetslivserfarenhet som registrator.
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.).
* Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar.
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande om du har ett par års arbetslivserfarenhet som registrator inom offentlig verksamhet. Som person är du strukturerad, flexibel och prestigelös i ditt sätt att vara.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Public. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Public HR AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Public HR AB (org.nr 559125-5350)
Arbetsplats Novare Public
Jobbnummer 5802464
Observera att sista ansökningsdag har passerat.