Registrator till registraturenheten

Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsa / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsa i Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Vi söker en registrator till registraturenheten i Norrköping.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som registrator vid Migrationsverket har du en nyckelfunktion när det gäller dokumentflödet inom organisationen. Främst innebär arbetet att bedöma, klassificera och registrera alla typer av handlingar enligt myndighetens klassificeringsstruktur och diarieplan. Vidare ingår i dina arbetsuppgifter att kontrollera handlingar i färdiga ärenden mot diarium samt att avsluta dessa, lämna information om diarieförda handlingar och ärenden, ansvara för att hantera inkomna handlingar samt arkivera handlingar i vårt närarkiv.

En viktig del i ditt arbeta är att vägleda, utbilda och ge service samt lämna information om registrering, arkivering samt diarieförda handlingar och ärenden, internt och externt. Du kommer också behövas i vårt arbete med att utveckla verksamheten och de stödsystem vi använder.

Tjänsten är placerad i befattningsnivån administrativ handläggare.



Personliga kompetenser

Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är kommunikativ med ett tydligt och pedagogiskt uttryck. I arbetet krävs att du är strukturerad, självgående och har en vilja och förmåga att ta egna initiativ. Det är viktigt att du har förmågan att se på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och kan anpassa ditt handlande utifrån det.

Vidare har du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt justera ditt synsätt och förhållningssätt - ser möjligheterna i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vi tror att din positiva inställning och din noggrannhet kommer ta dig långt.

Publiceringsdatum
2022-02-22

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet. Du ska ha erfarenhet av databaserad ärendehantering samt god allmän data- och systemvana. Du ska vidare ha en god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver att Du har svenskt medborgarskap.

Meriter

Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av arbete som registrator och/eller tentamen/diplomering som certifierad registrator.



Upplysningar

- Anställningsform: tillsvidare (provanställning om sex månader kan bli aktuellt).
- Arbetstider: kontorstider med flextid.
- Lön: vi tillämpar individuell lönesättning.
- Placering: Norrköping
- Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse
- Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap



Vill du veta mer

Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten kontakta enhetschef Anna Staaf, 010-4852363 eller registrator Laila Moser 010-4851377.



Så ansöker du
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 13 mars 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.

Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsa

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-3264".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Kontakt
Anna Staaf
010-4852363

Jobbnummer
6369810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsa: