Registrator till Rättsenhet Syd med placering i Malmö

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Malmö, Lund, Svedala, Helsingborg, Kristianstad eller i hela Sverige

Registrator till Rättsenhet Syd med placering i Malmö

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. Du deltar i postöppningen, fördelar inkommande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområden. Du söker och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och det är till dig som allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl. vänder sig vid begäran om att få ut allmänna handlingar. Du gör sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar och att informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• att diarieföra handlingar
• att bevaka och hantera officiell myndighetsbrevlåda och ett antal officiella e-postbrevlådor
• att fördela inkommande post och e-post
• att delta i postöppning
• att sortera in handlingar i arkivet
• att söka och plocka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
• att agera på förfrågningar från allmänheten, myndigheter eller media vid begäran om att få ut allmänna handlingar
• att i viss utsträckning göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar

Publiceringsdatum
2018-10-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som relevant (universitet- eller högskolaexamen, registrators kurs)
• erfarenhet av att administrera ärenden inom offentlig förvaltning
• goda kunskaper i Officepaket
• goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift

Meriterande
• erfarenhet av diarieföring av inkomna handlingar inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av Polisens IT-system Pär
• erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar både internt och externt

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är/har:
• serviceinriktad och kan arbeta självständigt såväl i team
• noggrann och strukturerad
• mycket god samarbetsförmåga
• ansvarsfull

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Beskrivning av arbetsplatsen
Registrator till Rättsenhet Syd med placering i Malmö

Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.

Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.

Informationsförvaltningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, varför säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen kommer att genomföras inför anställningen.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 17-10-2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr A498.513/2018 mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult csilla.orban@polisen.se
Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Arbetstid: Flex, dagtid Anställningsform: tills vidareanställning med provanställning om sex månader.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-17

Kontakt
sara.fjellstrom@polisen.se
thomas.blomgren@polisen.se

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 1173
13127 NACKA STRAND

Kontorsadress
Jakobsdalsvägen 3

Jobbnummer
4390288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: