Registrator till kansliet, Kommunstyrelseförvaltningen
Staffanstorps kommun / Administratörsjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Staffanstorp,
Lund,
Burlöv,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Staffanstorps kommun i Staffanstorp Referensnummer: 2018-531
Vi söker nu en vikarierande registrator till kansliet i Staffanstorps kommun. Du kommer att ingå i ett team bestående av nämndsekreterare, registratorer och arkivarier vars gemensamma uppdrag är att utveckla ärendehanteringsprocessen och nämndadministrationen för samtliga nämnder i kommunen.
Vikariat på 100 % med tillträde 2019-02-25 - 2020-08-31. Placering på kommunstyrelseförvaltningen i Staffanstorps kommun.
I Staffanstorp finns många tankar och idéer om hur vi vill ha det i framtiden. Vi ser oss som Framtidens kommun i Framtidens region. Staffanstorp är en ung expansiv kommun med ca 24 000 invånare och ca 1000 anställda. Vi lever och verkar i en trygg och inspirerande kommun och vi står för trygghet, engagemang och mod och vi tänker kreativt, gränsöverskridande och långsiktigt.
Kommunstyrelseförvaltningen är en nyinrättad förvaltning som består av fler centrala stödfunktioner som kansli, HR, ekonomi, IT, säkerhet samt utredning och analys.
Publiceringsdatum2018-11-12ArbetsuppgifterSom registrator har du en nyckelfunktion när det gäller dokumentflödet inom organisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara posthantering, diarieföring, vara ett stöd till kanslichefen, bistå anställda i frågor som rör registrering av handlingar samt att ge stöd och service till förtroendevalda och allmänhet.
Arbetsuppgifterna innebär att:
• Ansvara för postöppning och gemensamma e-postbrevlåda
• Registrera handlingar
• Hantera begäran om allmänna handlingar
• Bevaka och följa upp kommunstyrelsens ärenden
• Administration kring förtroendevalda
• Ansvara för att gallring sker i enlighet med gällande informationshanteringsplan samt för att leveranser till kommunarkivet genomförs
KvalifikationerFör tjänsten krävs att du har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Vi vill även att du har mycket goda kunskaper om Platina eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem samt kunskap om offentlighet/sekretess, dataskyddsförordningen (GDPR) och de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig administration.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Arbetstid: Kontorstider
Urval och intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.
Tillsättning kommer att ske efter att erforderliga beslut är fattade.
Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Frågor angående tjänsten besvaras av kanslichef Vesna Casitovski, tel. 046-25 12 78.
Välkommen med din ansökan via vårt e-rekryteringssystem senast den 1 december 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100 % Visstidsanställning feb 2019 - aug 2020
ErsättningMånadslön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVesna Casitovski 046-25 12 78
FöretagStaffanstorps kommun
AdressStaffanstorps kommun
Torget 1
24580 Staffanstorp
KontorsadressTorget 1
Jobbnummer 4453381
Observera att sista ansökningsdag har passerat.