Registrator och administratör - med driv för utveckling och blic

Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen / Administratörsjobb / Göteborg
2013-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator och administratör - med driv för utveckling och blic" (publicerad 2015-03-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen i Göteborg

Västra Hisingen är en expansiv stadsdel med starka kontraster. Här finns en mix av både småstad och landsbygd, småföretagande och industri, hav och skog.
Framförallt finns här en blandning av människor med olika bakgrund och kultur. Som en av våra drygt 2 700 medarbetare blir du delaktig i att utveckla stadsdelen. Ditt uppdrag blir att medverka till ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service med hög kvalitet.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt jobb med möjlighet att göra skillnad!

Publiceringsdatum
2013-06-04

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår ärendehantering! Som registrator är du anställd inom kanslienheten som ingår i en av stadsdelsförvaltningens stödfunktioner - utvecklingsavdelningen. Kanslienheten ansvarar för förvaltningens service till stadsdelsnämnden och det administrativa stödet till förvaltningsledningen.

Registratorn ansvarar för diariet, förvaltningsbrevlådan och arkivet. Som registrator ansvarar du för att förvaltningens centrala post öppnas och sorteras rätt samt att du registrerar och diarieför handlingar. Du ger service och lämnar ut handlingar till tjänstemän, politiker, journalister och allmänhet. I arbetet ingår även att fördela ärenden till handläggare, expediera och arkivera handlingar samt arbete i några av förvaltningens verksamhetssystem. Du kommer att ge stöd och utbildning samt introduktion av nya medarbetare i frågor kring ärendehantering, synpunktshantering, allmänna handlingar och arkiv. Du arbetar tillsammans med det övriga teamet kring ärendehantering till exempel nämndsekreterarna. Du är med och driver utvecklingsfrågorna på enheten och kan då också få andra uppdrag eller uppgifter på ditt ansvar.

Du stöttar även vår stadsdelsdirektör med olika administrativa uppgifter så som att samordna aktiviteter, ta emot samtal på telefon, göra mötesbokningar, hantera fakturor med mera. Du har även andra administrativa uppgifter på utvecklingsavdelningen som till exempel beställningar, samordning av aktiviteter och uppgifter samt vissa personaladministrativa förberedelser.

Här får du möjlighet att dela med dig av din sakkunskap och lära av andra för att fortsätta utvecklas i din yrkesroll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller har registrators utbildning samt lång erfarenhet som registrator. Du ska ha minst två års erfarenhet av att ha arbetat med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter i en offentlig förvaltning. Du ska ha en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du ska ha mycket god datorvana och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi arbetar i Lous Notes så det är en stor fördel om du har god vana av att ha arbetat i detta system.

Du ska ha dokumenterat gott ordningssinne och noggrannhet vilket krävs för att arbeta med registrering i diariet, arkivansvaret samt samordning av andra arbetsuppgifter. Du ska ha en omvittnad god pedagogisk förmåga samt känsla för service för att kunna hantera kontakterna med politiker, tjänstemän, journalister och allmänhet.

Vi vill att du ska kunna arbeta självständigt i kombination med god samarbetsförmåga. Du ska därför ha en dokumenterat god vana av att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter samt en omvittnat god samarbetsförmåga.

Du ska ha goda kunskaper i offentlighetsprincipen och sekretessbestämmelserna och om tillhörande lagstiftning såsom förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Du ska ha dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Detta på grund av att du många gånger är första kontakten in i förvaltningen gentemot allmänheten och journalister. Du har kontakter med många olika personer och representanter för olika verksamheter genom telefon samt via e-post och brev både som registrator och i din service till vår stadsdelsdirektör.

Vi vill att du ska vara en person som ser helheten och vill bidra till utveckling av vår enhet för att hela tiden förbättra servicen till invånare och anställda.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 %, dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-18
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ange följande referens när du ansöker: 209/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Augustsson, Kanslichef 031-366 60 10

Facklig kontakt
Helena Nnoham, Vision 076 - 787 93 65
Magnus Lagström, SACO / SSR 031- 366 64 22

Företag
Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen

Adress
Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen
40482 Göteborg

Jobbnummer
1573981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen: