Registrator med erfarenhet av verksamhetsutveckling
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker en senior registrator med erfarenhet av utvecklingsarbete inom registratorsområdet till rättsavdelningen. Hos oss får du en viktig roll i utvecklingen av ett digitalt, kvalitetssäkrat och effektivt arbetssätt i polisens registratorsverksamhet. Tjänsten är en visstidsanställning på 9 månader och är placerad vid informationsförvaltningsenheten som ingår i polisens rättsavdelning.
Om arbetsplatsen
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.
Informationsförvaltningsenheten är en nationell enhet inom rättsavdelningen som arbetar med att styra, utveckla och förvalta polisens informationsförvaltningstjänster. Enheten är processansvarig bland annat för diarieföring, fysisk post, dokumenthantering, arkivering och utlämnande av allmän handling. Enheten har även informationsägarskap för några av polisens centrala system.
Gruppen information och e-förvaltning driver verksamhetsutveckling med inriktning på exempelvis digitala tjänster, effektiviserade processer och förändrade arbetssätt. Våra uppdrag riktar sig mot såväl interna som externa användare.
Publiceringsdatum2021-04-12Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå som resurs i flera pågående utvecklingsprojekt, där du bidrar genom att kunna se och beskriva registratorernas handläggningsprocess som ett effektivt och kvalitetssäkrat flöde. Du ser och identifierar potentiella problem i det digitala arbetsflödet, samt har förmåga att i samverkan med andra utarbeta lösningsförslag med helhetssyn och hänsyn till olika behov och förutsättningar.
Du tar fram och dokumenterar tydliga rutinbeskrivningar samt presenterar de förändrade rutinerna och arbetssätten till verksamheten. Du bistår projektledningen med statistikuppgifter och utreder förslag till förbättringar och vidareutveckling av funktionalitet i ärendehanteringssystemet.
Du kan också komma att bidra med dina kunskaper vid kravställning av funktionalitet och nya systemstöd för diarieföring och ärendehantering.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
akademisk utbildning motsvarande minst två års högskoleutbildning (120 HP) med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
erfarenhet från en ledande och/eller verksamhetsutvecklande roll i en registratorsverksamhet i offentlig sektor, exempelvis som huvudregistrator, arbetsledande chef/processutvecklare eller liknande
erfarenhet av digitalisering av arbetsflöden kring diarieföring, ärendehantering och/eller utlämnande av allmän handling
god kännedom om de författningar som styr diarieföringsprocessen i offentlig sektor
mycket god kommunikativ förmåga, muntligt och skriftligt
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
registratorsutbildning
erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning
erfarenhet av att utarbeta rapporter, handböcker och rutinbeskrivningar
erfarenhet av att leda möten, hålla presentationer och att utbilda
praktisk erfarenhet av att arbeta i rollen som huvudregistrator (eller med motsvarande ansvar) från stora, komplexa organisationer i offentlig sektor
erfarenhet som registrator inom Polismyndigheten
För att lyckas i den här rollen behöver du:
Vara självständig, driven och utvecklingsorienterad
Ha ett strukturerat arbetssätt med förmåga att prioritera
Ha förmåga att se helheten och lösa komplexa problem
Vara pedagogisk, kommunikativ och ha en mycket god förmåga till samarbete
Ha ett prestigelöst och lärande förhållningssätt
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
KontaktHar du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Jenny Lingstam, 076-133 39 80,
jenny.lingstam@polisen.seUndrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Magnus Söderberg, 070-384 65 75,
magnus-c.soderberg@polisen.seFackliga företrädare
SACO, Fredrik Bergh, 010-563 91 37; Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10; Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92; Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
Övrig information:
Anställningsform: Visstidsanställning 9 månader. Arbetstid: Flextid. Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 26/4 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A211.286/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A211.286/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-26
FöretagPolismyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A211.286/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Jobbnummer 5686256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.