Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf
Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för intern service består av 11 personer och har det övergripande ansvaret för stöd och service till stadsdelsnämnden och stadsdelsförvaltningen. Vår uppgift är att underlätta arbetet för medarbetare och chefer samt ge god service till medborgare. I uppdraget ingår bland annat IT och telefoni, webbredaktion, kultursamordning, arkiv, registratur, vaktmästeri, reception, samordning och administration av olika slag.
Nu söker vi en vikarierande registrator. Vi söker dig som vill ha en varierad tjänst där du både arbetar som registrator och arkivansvarig och får möjlighet att leda projekt. Vikariatet är aktuellt oktober 2018 till augusti 2019. Det kan bli aktuellt att börja tidigare om vi ser behov av att gå dubbelt med ordinarie registrator.
Arbetsbeskrivning
Arkiv- och registraturfunktionen ansvarar för att inkommande handlingar hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt. Tillsammans med arkivassistenten ger du stöd till handläggare och enheter gällande hantering av allmänna handlingar, utvecklar och effektiviserar processer och arbetssätt inom ärendehantering- och dokumenthantering, registratur och arkiv.
Som arkivansvarig säkerställer du att förvaltningens arkivverksamhet bedrivs kvalitetssäkrat och utvecklas löpande efter gällande regelverk. Stockholms stad håller på att införa ett elektroniskt ärendesystem och där kommer du projektleda införandet av det nya systemet och utvecklingen därefter. Det innebär att du samordnar arbetet i en arbetsgrupp på förvaltningen och representerar förvaltningen i stadsövergripande nätverk kring detta. Du kommer vara väl insatt i allt som händer inom alla verksamhetsområden på förvaltningen.
Vi finns till för Kungsholmsborna och vårt uppdrag är att ge bästa service och där har du en central och viktig roll.
Publiceringsdatum2018-07-30KvalifikationerVi söker dig som har:
• fullgjord högskole- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, registratur eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning
• goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokument- och arkivhantering inom offentlig förvaltning
• hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program
• god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
• erfarenhet av att ge stöd, informera, ge råd och utbilda inom ditt ansvarsområde
• erfarenhet av att ha arbetat i Ciceron Classic (Diabas) och/eller Platina
• erfarenhet av att driva och utveckla införande av ärendehanteringssystem
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är initiativtagande, strukturerad och ror dina uppgifter i hamn med hög kvalitet. Du har lätt för att skapa goda relationer genom ditt stabila, pedagogiska och serviceinriktade sätt. Du tycker om att ge stöd och support till medarbetare inom förvaltningen. Du tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Du bidrar aktivt till att skapa en god stämning och arbetsmiljö.
Övrig informationKungsholmens stadsdelsförvaltning ligger centralt beläget med närhet till vatten och vackra grönområden. Här finns bra kommunikationer med närhet till både bussar, tunnelbana och pendeltåg.
Här får du möjlighet att arbeta i helt nya kontorslokaler. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare och vi erbjuder bra friskvård till sina medarbetare.
Ett Stockholm för alla
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Efter överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4880
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Liljenberg, Enhetschef 08-50808351
Morgan Sehlberg, HR-konsult 08-50811722
FöretagStockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service
AdressStockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service
Lindhagensgatan 76
10028 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 76
Jobbnummer 4265575
Observera att sista ansökningsdag har passerat.