Registrator/administrativ assistent
Landstingsstyrelsens Förvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm,
Huddinge,
Haninge eller i
hela Sverige SLL Upphandling, Specialistenheten
SLL Upphandling är den avdelning inom Stockholms läns landsting som ansvarar för samordnad upphandling av varor och tjänster. SLL Upphandlings huvuduppgift är att säkerställa att landstinget får varor och tjänster till bästa pris med rätt kvalité och låg miljöpåverkan samt att upphandlingarna sker enligt gällande lagar och relger på området.
Landstingets upphandlingar görs inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU).
SLL Upphandling kommer inom kort att genomföra en mindre organisationsförändring och går då från att vara uppdelad i tre enheter till att bli fyra enheter.
Tre av enheterna kommer att ansvara för olika områden av upphandlingar samt avtalsuppföljning. Den fjärde enheten, Specialistenheten kommer att stödja de övriga enheterna med analyser samt svara för att informationen läggs ut på våra webbsidor, i stödsystemen samt diariet.
På avdelningen har vi 47 tjänster varav två är assistenter som delar på vissa arbetsuppgifter och vikarierar för varandra vid ev frånvaro.
Arbetsuppgifterna är uppdelade i två olika delar - arkivering/diarieföring på 50% och allmäna kontorsgöromål på 50%
Arkivering/diarieföring
Inom Landstingsstyrelsens förvaltning används en webbbaserad version av diariesystemet EDIT (Platina) och din uppgift blir att ansvara för att avdelningens handlingar diarieförs och arkiveras korrekt. I ansvaret ingår även att dokumentera rutinerna och se till att dessa hålls aktuella utifrån reglementen och lagstiftning på området. Utöver diarieföringen ingår ett ansvar för att hantera avdelningens anmälningsärenden till Landstingsstyrelsens möten.
Allmänna kontorsgöromål
• post och telefonservice
• beställningar av kontorsmateriel
• kopiering av handlingar
• mötesbokningar
• skriva minnesanteckningar
• rese- och hotellbokningar
• boka och anordna konferenser
• kontrollera faktura- och konteringsunderlag
• uppackning, märkning och förvaring av varuprover
• gymnasieutbildning
• erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• erfarenhet av registratorsarbete
• erfarenhet av programmen MS-office. I övrigt god datorvana och erfarenhet av datoriserade system.
• mycket goda kunskaper i svenska
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete samt diearieföring. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet, samarbetsförmåga samt kapacitet att hålla många bollar i luften samtidigt.
Arbetsuppgifterna kräver att du sätter ordning och reda högt samt är strukturerad. Då arbetsuppgifterna innehåller hantering i många olika system är det en stor fördel om du har lätt för att arbeta datorbaserat och att lära dig nya system.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2010-03-22Arbetstider och omfattningTillsvidare/heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-16
Ange följande referens när du ansöker: LSF-10-130017
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEnhetschef Siv Waldén, 08-690 57 30
Facklig kontaktSKTF Gunnar Sandell, 08 123 141 41
SACO Anders Holm, 08 123 131 14
Vårdförbundet Inger Rising, 08 737 48 38
FöretagLandstingsstyrelsens förvaltning
AdressLandstingsstyrelsens förvaltning
Jobbnummer 612029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.