Registrator
Arbetsmiljöverket Registratur JR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR i Stockholm Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2017/061371
Arbetsmiljöverket är ansvarig förvaltningsmyndighet för arbetsmiljö- och arbetstidsfrågor. Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Arbetsmiljöverket har drygt 600 anställda.
Vi söker en registrator till enheten för registratur och utlämnande (JR), inom avdelningen för juridik. Registratorsgruppen består idag av åtta personer som arbetar med registrering av inkommande handlingar till Arbetsmiljöverket. Gruppen är Arbetsmiljöverkets centrala funktion för registrering av allmänna handlingar. Inom enheten finns också sex personer som arbetar med utlämnande av allmänna handlingar. Vi har ett elektroniskt diarium och håller på att utveckla ett elektroniskt arkiv inom myndigheten. Vårt ärendehanteringssystem är Public 360.
Ditt nya arbete innebär att du:
tar emot och öppnar post ställd till Arbetsmiljöverket (e-post och papperspost)
bedömer inkommande handlingar
registrerar (diarieför) och lagrar inkommande handlingar i ärendehanteringssystemet
skannar inkommande pappershandlingar
besvarar telefonförfrågningar om Arbetsmiljöverkets registrerade handlingar
ger råd och vägledning till medarbetare och chefer i att diarieföra upprättade och utgående handlingar
är delaktig i registratorsgruppens arbete med att följa upp att myndigheten har en god kvalitet i registreringen
är delaktig i registratorsgruppens arbete med att samordna och utveckla arbetssätt och rutiner inom området
För att lyckas i uppdraget:
bör du ha en registratorsutbildning på högskolenivå eller vara nyutexaminerad arkivarie. Du bör även ha goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av handlingar i offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt gärna även erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem, som t.ex. Public360. Du har goda skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska.
Du behöver även vara serviceinriktad och ha god kommunikativ förmåga för att på så sätt ge verksamheten vägledning och rådgivning på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är självgående, noggrann, kan organisera ditt arbete och har förmåga att sätta dig in i och förstå myndighetens verksamhet. Arbetet kräver att du har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Då du kommer att arbete i en grupp med andra kollegor är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i grupp. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om anställningen
Anställningen är vikariat på ca ett år (föräldraledighet) med placerering på Lindhagensgatan 133 i Stockholm. Mer information om Arbetsmiljöverket hittar du på
www.av.se .
Om du har frågor
Kontakta gärna enhetschef Sara Tedebrand Frant. Fackliga kontaktpersoner är Anna Bergman Åberg för Fackförbundet Fackförbundet ST och Mona Malmkvist, SACO. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00. Alla kommer inte att vara tillgängliga under semesterperioden.
Välkommen med din ansökan senast den 5 augusti 2018.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat Vikariat 12 månader
Publiceringsdatum2018-06-20ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSiv Norlin +46 010-730 98 22
FöretagArbetsmiljöverket Registratur JR
AdressArbetsmiljöverket Registratur JR
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 133
Jobbnummer 4214900
Observera att sista ansökningsdag har passerat.