Regional Sales and Service Coordinator Nordic & Baltic
A Hub AB / Backofficejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn eller i
hela Sverige Nu söker vi efter dig som vill komplettera vårt framåtlutade team i Göteborg. Trivs du likt oss i en växlande miljö där arbetsglädje och engagemang står i fokus? Ser du att ett framgångsrikt globalt företag är rätt ställe att växa på? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Vad kommer du att göra i rollen?
I denna varierande roll kommer du att vara spindeln i nätet. Du kommer administrativt stötta Operational Manager Nordic & Baltic, säljteamet och interagera med våra kunder.
• Du kommer att vara en nyckelperson till våra kunder där god service alltid står i fokus. Genom muntlig och skriftlig kommunikation kommer du att säkerställa att våra samarbetspartners får bästa tänkbara information. Du kommer att vara den koordinerande kontakten gentemot samarbetspartners och våra fältserviceingenjörer.
• I supporten mot vår försäljning kommer du att administrera och koordinera i vårt CRM-system genom att följa upp förfrågningar som leder till kvalificerade leads. I vårt försäljningssystem kommer du även uppdatera våra prislistor, bistå med offerter och behandla inkommande beställningar.
• Du kommer att ha kundkontakt på olika sätt, både digitalt och via kundmöten på t ex mässor och övriga event. Arbetet innebär även samordning av mötesupplägg och konferenser.
• Du kommer att arbeta med fakturering till kund samt boka och fakturera servicerapporter. Du kommer att jobba nära vår ekonomiavdelning samt bli en viktig del i vårt team kring samordningen av kontorets administration.
• Du kommer även arbeta nära Service Manager Nordic & Baltic och stötta vår serviceorganisation samt hantera interna beställningar.
Vi söker dig som har följande egenskaper:
Initiativtagande. Du tar initiativ till löpande förbättringar som behöver genomföras och tar ansvar över att planera samt genomföra ditt arbete.
Nyfiken. Du trivs i en föränderlig miljö och är öppen för att utvecklas och lära dig tillsammans med bolaget. Vi tror att du trivs allra bäst om du likt oss är driven och bidrar till teamets positiva energi.
Självorganiserad. Du trivs med frihet under ansvar och driver ditt arbete självständigt framåt. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, prioritera resurser och hantera din tid effektivt.
Lagspelare. Du samarbetar framgångsrikt med andra människor för att nå ett gemensamt mål. Du trivs i en miljö där du interagerar med andra människor både externt och internt.
Vi ser gärna att du som söker har:
• Tidigare erfarenhet i en administrativ roll och säljfunktion B2B.
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoft-program och erfarenhet eller viljan att lära dig arbeta i vår CRM-databas.
• Mycket goda skriftliga och muntliga färdigheter samt trivs med en varierad typ av kommunikation.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
I denna roll kommer du att få utbildning både på vårt kontor i Göteborg och på vårt huvudkontor i München, Tyskland. Vi ser därför att du bör vara bekväm med att resa.
Vilka är vi?
EOS erbjuder lösningar för ansvarsfull tillverkning åt tillverkare över hela världen genom industriell 3D-printingteknologi. EOS, som grundades 1989, ska forma framtidens produktion genom att kombinera högkvalitativ och effektiv produktion med innovativa och hållbara lösningar. Med ett plattformsdrivet digitalt värdenätverk av maskiner och en holistisk portfölj av tjänster, material och processer är EOS dedikerade att möta sina kunders behov och samtidigt ta ansvar för vår planet.
Vad erbjuder vi?
På EOS ser vi människan och är övertygad om att ditt perspektiv är viktigt för vår utveckling - tillsammans uppnår vi mer!
Vi arbetar i en flexibel arbetsmiljö och vår teknik är framtidsinriktad för att du ska kunna kombinera ditt liv på bästa sätt med ditt jobb. På EOS ger vi dig möjligheten att arbeta från vårt kontor kombinerat med ditt hemmakontor, för att ge dig en värdefull livsstil. För oss är det viktigt att trivas på jobbet när vi utför arbetet tillsammans som ett lag. Vi arbetar i ett familjärt bolag som ger dig möjlighet att arbeta även i internationell kontext då alla våra kontor tror på samverkan.
Denna roll är ny på vårt kontor i Göteborg, vilket ger dig utrymme att få vara med och forma din tjänst. Ditt närmsta team kommer finnas i Göteborg men tjänsten tillhör och arbetar mot hela EMEA. Du rapporterar till Operational Manager Nordic & Baltic.
EOS Nordenkontor är beläget i centrala Göteborg vid Chalmers i meckat för innovation och teknik.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Efter överenskommelse.
Plats: Göteborg.
Anställningsform: Heltid.
Anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. EOS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (
https://www.a-hub.se/). Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Stolt vid frågor om tjänsten via
agnes@a-hub.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-05-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagA Hub AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656),
https://a-hub.se Arbetsplats A-hub
Kontakt Agnes Stolt
agnes@a-hub.se Jobbnummer 6687257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.