Regional Branch Manager till Adecco i Östergötland

Adecco Sweden AB / Försäljningsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du en försäljningsorienterad senior ledare som gillar att fira framgångar med dina medarbetare? Drivs du av att göra lönsamma affärer där dina kunder känner att de gjort en bra affär med en professionell partner? Just nu söker vi en Regional Branch Manager till vårt kontor i Östergötland.

Publiceringsdatum
2018-11-15

Om tjänsten
Som vår Regional Branch Manager (RBM) i Östergötland så är du personal-, budget- och resultatansvarig för vårt General Staffing kontor i Linköping som idag arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av tjänstemän och kollektivanställda till våra kunder i Östergötland med omnejd. Du kommer att arbeta dagligen med att skapa förutsättningar för medarbetare att leverera maximalt inom deras ansvarsområden och arbeta med kontinuerlig uppföljning för att nå gemensamma mål för försäljning, kundbastillväxt, kund, konsult och medarbetarnöjdhet och lönsamhet utifrån vår fastställda strategi. Du kommer att arbeta med att bevaka konkurrenter, trender och utveckling på den lokala marknaden samt säkerställa att priser, lönesättning och marginaler följer Adeccos riktlinjer och aktuella avtal.

Du kommer att rapportera direkt till Area Manager och enheten har cirka 5 medarbetare som innehar olika befattningar. Ditt personalansvar innebär att stödja, utveckla och leda individer och team effektivt för att uppnå bästa möjliga resultat genom att genomföra regelbundna mål- och uppföljningssamtal med alla medarbetare med en tydlig återkoppling och dialog kring prestation. I din roll innebär det också att följa upp och säkerställa att Adeccos policys och arbetssätt är implementerade för kontoret. Du kommer aktivt arbeta för att uppnå och systematiskt följa upp kvalitetsmålen; Nöjda Kunder, Nöjda Medarbetare och Nöjda Konsulter vilket genomsyrar det dagliga arbetat i hela vår organisation. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Region Syd och arbeta tätt med HRBP och Business Controller i strategiska beslut som rör din enhet.

I din roll som Regional Branch Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

• Budget, personal och resultatansvar för enheten
• Kontinuerlig uppföljning och rapportering i syfte att säkerställa måluppfyllelse
• Försäljningsarbete med målet att öka vår marknadsandel och vår omsättning inom våra verksamhetsområden bemanning och rekrytering
• Utöva ett motiverande, inspirerande och tydligt ledarskap

Vi arbetar dagligen med våra värderingar Passion, Team Spirit, Customer Centricity, Entrepreneurship, Responsibility och du förväntas vara en Adecco ambassadör i alla dina interna och externa touchpoints.

Om dig

För dig som letar efter en roll som kräver uthållighet, handlingskraft, mod och förmåga att strukturera upp och göra prioriteringar i det dagliga arbetet är detta rätt tjänst. Vi söker en coachande lagspelare som brinner för försäljning och vi ser gärna att du har ett stort nätverk i regionen. Vi tror att du letar efter en arbetsplats med resultatinriktade kollegor som tycker om att ha roligt på jobbet. Vi misstänker att du längtar efter att vara ytterst ansvarig för din enhet men ändå vara en del av ett större sammanhang. Vi förmodar att du presterar på topp när du får vara med och påverka de faktorer som bidrar till din enhets framgång och vara den som tar strategiska beslut för att nå resultat. Vi känner oss helt säkra på att du trivs som bäst när du får omge dig med kompetenta kollegor som du kan motivera och coacha för att nå era gemensamma mål och tillsammans skapa en kultur där alla trivs och mår bra. Vi erbjuder dig en dynamisk tjänst där du påverkar och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare inom en organisation som ser positivt på förslag inom ständig förbättring.

Om Adecco

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat bemanningsföretag.

Om anställningen

Tjänsten som Regional Branch Manager en intern tjänst med tillsättning omgående. Som anställd får du en anställning i Adecco HR med en provanställning på sex månader. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

• Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

• Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

• Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Talent Sourcer: Sandra Strindeborn via 08 - 100 500 eller sandra.strindeborn@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Regional Branch Manager, Ledarskap, Försäljningsledare, Östergötland, Linköping, Bemanningsbranschen, HR - partner, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Strindeborn

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4460327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: