Redovisningskonsult till internationellt bolag

Avanzera Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Som redovisningskonsult hos vår kund, en stor revisionsbyrå, kommer du att arbeta med internationella kunder med rapportering till huvudkontor placerade utanför Sverige.

Du kommer att arbeta som konsult via oss på Avanzera med goda chanser till anställning direkt hos kunden på sikt.

Som anställd hos Avanzera har du fast månadslön och lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2015-11-03

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult kommer du att vara kundansvarig för dina uppdrag och i dina arbetsuppgifter kommer detta ingå:
• kvalificerad löpande redovisning; periodiseringar, avskrivningar och avstämningar av hela balansräkningen
• skattedeklaration samt avstämning av moms och arbetsgivaravgifter
• att självständigt upprätta bryggor från utländska kontoplaner till svensk kontoplan och därefter upprätta bokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer
• rapportera till moderbolaget i utlandet

Bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning alternativt kvalificerad yrkesutbildning inom redovisning. Du ska ha flera års erfarenhet som redovisningskonsult alternativt som redovisningsekonom/redovisningsansvarig. Du har erfarenhet av att arbeta med internationella bolag och känner dig bekväm med att arbeta på engelska. Du har generell systemvana och erfarenhet från större affärssystem samt är avancerad användare av Excel.
För att lyckas i rollen är du affärsmässig och van att jobba i projektform mot deadlines samtidigt som du är serviceminded, driven och proaktiv. Du är pedagogisk och har en vilja att utveckla andra men också rutiner och processer i det dagliga arbetet.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 607
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Österlind charlotte.osterlind@avanzera.se

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2508819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: