Redovisningsekonom till TV-bolag!

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en driven siffermänniska, redo att kliva in i en ansvarfull roll som Financial Controller Assistant? Då har vi uppdraget för dig där du får chansen att lära dig mer!
Hur ser din arbetsdag ut?
Dina kollegor är ett ungt och drivet gäng i ett internationellt företag där du kommer att ha mycket kontakter med kollegor runtom i världen. Tjänsten innebär ett stort ansvar för den löpande redovisningen, som bland annat innefattar hela processer fram till och med bokslut. Inom ditt område ligger intercompany, moms och bokföring av löner. Momsen innebär mycket manuellt arbete och du kommer få ta mycket frågor kring lön som du sedan får slussa vidare.
Överlag så har du mycket kontakter i din roll och det krävs att du själv är nyfiken och älskar siffror och brinner för att få det att gå ihop. Du kommer att jobba tätt tillsammans med den Finansiella Controllern som också är ny i sin roll.
Vem trivs här?
Du som har driv och älskar siffror! Du trivs i en samordnande roll där du har mycket kontakter både inom och utanför Norden. Du bidrar gärna med din kunskap inom redovisning och ser dig inte som fullärd för att du tidigare gjort bokslut självständigt. Du är nyfiken och söker ny information på egen hand för att sedan kunna komma med förbättringsförslag på ett pedagogiskt sätt.
Vad erbjuder vi?
Ett vikariat med start så snart som möjligt på ett mycket attraktivt internationellt företag! Uppdraget beräknas pågå fram till augusti 2012 och då har du fått erfarenhet som ger dig ett otroligt konkurrenskraftigt CV!
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2011-03-23

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
883744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: