Redovisningsekonom till internationellt bolag

Hero AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-04-02

Företaget
Vår kund är ett internationellt bolag och är ett av världens 500 största företag i branschen. De erbjuder sina produkter i cirka 180 länder och har drygt 60.000 anställda världen över. Bolaget har en stadig tillväxt och drivs av en engagerad personal som ständigt har många projekt på gång. Kontoret är beläget i fina lokaler i norra Stockholm.

Om jobbet

Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att arbeta på en ekonomiavdelning som består av 10 personer. Du kommer bland annat att sköta månadsbokslut, avstämningar av balanskonton, löpande kostnadsredovisning, påminnelser och inkasso samt fakturaservice mot kontoret i Norge.

Möjligheter

Här får du som redovisningsekonom möjligheten att arbeta på ett av världens ledande bolag. Det är ett spännande företag med ständigt många projekt på gång. Du kommer att bli en del av en ekonomiavdelning och arbeta nära kompetenta kollegor. Visar du framfötterna finns goda möjligheter att få utvecklas inom tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet av löpande ekonomi. Det är meriterande om du har en ekonomisk utbildning. Vidare har du goda kunskaper i officepaketet och eftersom du kommer ha mycket kontakt med kollegor internt och externt så ser vi gärna att du talar och skriver svenska och engelska flytande.

Personliga krav

För att trivas i rollen som redovisningsekonom hos vår kund är du en kommunikativ, noggrann och strukturerad person med skinn på näsan. Vidare är du stresstålig och har förmågan att planera och prioritera ditt arbete med hänsyn till arbetsbördan och deadlines.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Tjänsten är på heltid under kontorstider och du kommer vara anställd som konsult hos Hero. Tillträde sker i början av maj och anställningen är ett uppdrag som löper ut i mitten av maj 2015 med ev möjlighet till förlängning. Då du befinner dig i en miljö med arbetstoppar så förekommer övertidsarbete.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=408

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Marielle Linder på telefon 08-684 252 32

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Marielle Linder, Konsultchef 08-684 252 32 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1828225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: